בצל הפיגועים האחרונים וירי הרקטות לעבר עוטף עזה, בחמאס מאיימים להסלים את המצב אם ישראל לא תתחייב לאפשר את העברת הכסף הקטארי לעזה, במקביל להגדלת הספק החשמל, עד סוף השבוע הקרוב, כך מסר הבוקר (שלישי) גורם בארגון הטרור לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר".

לדברי הגורם, "חמאס חידש את קריאתו למתווכים להפעיל לחץ על הכיבוש ליישם את ההבנות בקרוב בשל המצב המתוח ברצועת עזה. הר געש רותח יתפרץ בפני האויב וחייליו, והסלמה היא משהו שנתניהו לא רוצה לפני הבחירות". 
מחרתיים צפוי להגיע השליח הקטארי, מוחמד אל עמאדי, לאזור על מנת להיפגש עם בכירים ישראלים, כמו גם עם בכירי חמאס, זאת במטרה לדון עמם בהבנות הרגיעה, ובהעברת הכספים לרצועה. 
התצפיתנית שזיהתה את ניסיון החדירה. צילום: דובר צה"ל


אתמול דווח בעיתון הערבי אל ערבי אל ג'דיד כי בחמאס סבורים שהמצב הנפיץ בין המיליציות החמושות לארגון מעלה את החשש כי "פיגועי היחידים" יעלו בתדירותם, מה שעשוי לדרדר את המצב הנפיץ גם ככה. הסיבה לכך היא ככל הנראה חוסר לקיחת האחריות של חמאס על פיגועים אלה, ויפתח את הדרך ליוזמה עצמאית בקרב צעירים ברצועת עזה לבצע פיגועים "מאולתרים" - שיכולים להוות אתגר ביטחוני מבחינת זיהוי מודיעיני מוקדם.
 
ההערכה בחמאס מגיעה על רקע סיכול ניסיון החדירה מרצועת עזה של חמישה חשודים לשטח ישראל בליל שבת. במהלך האירוע הבחינו תצפיתניות במתרחש, והקפיצו למקום כוח של גולני ולאחר מכן מסוק קרב וטנק של צה"ל שירו לעבר החשודים.
 
לפני ניסיון החדירה נשמעו במספר ערים בדרום אזעקות צבע אדום, לאחר ששלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח יישובי העוטף. שניים מן השיגורים יורטו, בעוד שאחת הרקטות נפלה בשטח פתוח. בעקבות הירי תקף חיל האוויר שתי תשתיות טרור של חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה.