במפלגת ישראל ביתנו זיהו ביממה האחרונה קמפיין רשת המפיץ דיווחים כוזבים על כך ש"ישראל ביתנו תשים סוף למנהג של ברית המילה", והחליטו להגיש הבוקר (שלישי) תלונה במשטרה על הפצת פייק ניוז ושקרים ברשתות החברתיות.

מדובר בידיעות שנשתלו בפייסבוק ובטוויטר ובהן יו"ר המפלגה, ח"כ אביגדור ליברמן, מודיע כביכול כי "ישראל ביתנו תשים סוף למנהג הברברי שנקרא ברית מילה. השנה היא 2019 ומוהל הוא עדיין מקצוע שהחרדים עובדים בו במקום למצוא עבודה אמיתית. לא עוד".

הפוסט הכוזב על ליברמן. צילום מסך
הפוסט הכוזב על ליברמן. צילום מסך

במפלגה חושדים כי מדובר בבוטים, הפעלה אוטומטית ומאורגנת של עשרות פוסטים מזויפים, וכי מאחורי הקמפיין עומדים גורמים פוליטיים "עוינים" לליברמן ולישראל ביתנו. במפלגה זיהו בין היתר חשבון מזויף של הפעילה החברתית אורנה פרץ מקריית שמונה שבו מופיע הפרסום על "גזירת ברית המילה". לטענת ישראל ביתנו הדיווחים על יוזמת ברית המילה כביכול מופיעים בחשבונות המזוהים עם תומכי ליכוד. 

"ישראל ביתנו מבהירה שהידיעה המופצת ברשת על כך ש״ישראל ביתנו תשים סוף למנהג ברית המילה״ אינה נכונה. אנחנו במפלגת ישראל ביתנו בעד המסורת היהודית ומתנגדים לכפייה דתית. ישראל ביתנו תלחם בכל הכוח בהפצת פייק ניוז ושקרים ברשת. המפלגה צפויה לפנות למשטרה בנושא ולהגיש תלונה נגד מפיצי הפייק ניוז בשעות הקרובות", נמסר ממפלגתו של ליברמן. בליכוד מכחישים כל קשר ל"קמפיין".

 הפוסט הכוזב על ליברמן. צילום מסך
הפוסט הכוזב על ליברמן. צילום מסך