רוסיה התערבה בהשתתפותו של נתניהו בטקס רשמי בביקורו באוקראינה: גורם בכיר בשגרירות רוסיה בישראל אמר היום (שלישי) בשיחה עם מעריב כי "שגרירות רוסיה בישראל עוקבת אחרי ביקורו באוקראינה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד בטרם יציאתו לקייב נודע לנו כי בתכנית הביקור מופיע גם טקס הנחת זר פרחים באנדרטת הולודומור" (משמעות המילה הולודומור - "רצח באמצעות רעב" או "הרעבה עד מוות". רעב המוני שהתרחש באוקראינה בין השנים 1932–1933 - א.ב).
"כידוע, רוסיה חולקת לחלוטין על פרשנות אירועי הולודומור הניתנת על-ידי קייב הרשמית", אמר הגורם הבכיר, "לכן פנה השגריר ויקטורוב לגורמים בדרגה בכירה במשרד החוץ הישראלי על מנת לנסות ולמנוע את קיום הטקס. לבסוף הוסכם כי נתניהו בכל זאת ייקח חלק בטקס ויניח זר, אך לא יישא דברים. בשגרירות רוסיה רואים בחיוב את העובדה שבנימין נתניהו לא נענה לקריאתו לישראל של נשיא אוקראינה זלנסקי להכיר רשמית באסון הולודומור".

נתניהו באוקראינה. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ


כזכור, במהלך הביקור הרשמי של ראש הממשלה באוקראינה, השתתף עם רעייתו בטקס לזכר יהודי אוקראינה שנרצחו בבאבי יאר במלחמת העולם השנייה, באנדרטת הזיכרון במקום. נתניהו ונשיא אוקראינה הניחו זרים על אנדרטת המנורה. "קשה להאמין שהיער היפה הזה ראה את הזוועה שהתחוללה פה. היער שתק, אבל גם העולם ראה ושתק. באבי יאר הוא כאב אינסופי, בקבר הזה, קבר האחים פה מאחוריי, הוכחדו עשרות אלפים מיהודי אוקראינה ורבבות לא יהודים. כראש ממשלת ישראל אני חולק כבוד לזכרם ובד בבד אני אומר בקול ברור, דווקא במקום הזה - חובתנו התמידית היא להתייצב מול אידאולוגיות רצחניות בעוצמה, כדי להבטיח שלא יהיה עוד באבי יאר".