"לדעתי כל יהודי שמצביע למפלגה הדמוקרטית, זה מעיד על חוסר ידע מוחלט או חוסר נאמנות גדולה", כך אמר אמש נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. דבריו נאמרו בראיון בחדר הסגלגל לאחר פגישה דיפלומטית עם נשיא רומניה ובאו בתגובה לפרשת שתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות רשידה טאליב ואילהאן עומאר. 
 
טראמפ התייחס באופן ספציפי לחברת הקונגרס טאליב: "ראיתי את טאליב בקמפיין. אישה אלימה, רעה, חסרת מעצורים, שונאת את ישראל והעם היהודי ופתאום היא בוכה. לא מאמין לה. לא קונה את זה".

 
יו"ר הוועד היהודי-אמריקאי, דיוויד האריס, הוציא הצהרה רשמית וציין כי דבריו לא ראויים, לא מקובלים ואף מסוכנים. "הוועד היהודי האמריקני מזועזע מהביקורת שהביע טראמפ נגד יהודים שתומכים או מצביעים למועמדים דמוקרטים. ליהודים אמריקנים, כמו כלל האמריקנים, יש מגוון רחב של דעות פוליטיות והעדפות. ההנחה של חוסר נאמנות או ידע על בסיס העדפת מפלגה - לא ראויה", אמר האריס.
 
כזכור, הנשיא הביע את מורת רוחו על החלטתה של ישראל לאפשר לשתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות, רשידה טליב ואילהאן עומאר להגיע לביקור בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית וטען כי מדובר בטעות ישראלית. לאחר מכן החליטה מדינת ישראל לא לאפשר לחברות הקונגרס להיכנס למדינה, החלטה התקבלה לאחר שהשר דרעי נוכח כי מדובר בפעילות חרם נגד ישראל שיש למנוע את כניסתן ארצה, בהתאם להוראות חוק הכניסה לישראל. 
 
בסופו של דבר, אושרה כניסתה של חברת הקונגרס רשידה טאליב לאחר שהגישה בקשה לבקר בארץ על מנת לפגוש את סבתה הפלסטינית. שר הפנים, אריה דרעי, אישר בתגובה את בקשתה של טאליב ואישר לה להיכנס לישראל מסיבות הומניטריות אך האחרונה החליטה שלא להגיע ארצה.

 
ראשידה טאליב ואיליאן עומאר. צילום: Alex Wroblewski/Getty Images
ראשידה טאליב ואיליאן עומאר. צילום: Alex Wroblewski/Getty Images