יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע הבוקר (רביעי) כי הארגון החליט לא לפתוח את שנת הלימודים הקרובה ב-1 בספטמבר. "15 שנה לא השבתנו את פתיחת שנת הלימודים, אך לצערנו מה שקורה בשנים האחרונות הוא שהמדינה נמצאת בבחירות והמורים קורסים", הסביר ארז.

"המורים מסרבים להמשיך להיות שק החבטות של הממשלה", ירה ארז, שהוסיף: "משרדי האוצר והחינוך מתעלמים מבעיות אקוטיות של מורי ישראל. בשש השנים האחרונות התקיימו ארבע מערכות בחירות בישראל, וכתוצאה מכך לא מתקיים רצף שלטוני, כאשר מי שנפגעים יותר מכל הם המורים, שמעמיסים עליהם בכל פעם עוד משימות ולא פותרים להם בעיות קיימות במערכת החינוך".

הוא ציין גן כי "רוב הדרישות של ארגון המורים נוגעות בקבלת החלטות הכרחיות ואינן דורשות עלות תקציבית נוספת". לדבריו, "מערכת החינוך זקוקה לשר חינוך וממשלה מתפקדים".
רן ארז. צילום: אבשלום ששוני
רן ארז. צילום: אבשלום ששוני
"בין הבעיות הרבות שדורשות פתרון", הסביר ארז, ישנן "רפורמת החינוך המיוחד, מחסור קשה בפינות עבודה, עבודה בשבתות ובלילות ללא תגמול, פגיעה קשה בזכויות המורים כתוצאה מהעברת בעלויות של בתי הספר, פגיעה בתנאי הפנסיה, עומס חריג על מורים בעקבות הרפורמה בבחינות הבגרות ללא תגמול פרטני, ואפליית מורי חטיבות הביניים בבתי הספר השש שנתיים".

את דבריו חתם באומרו כי "המורים אומרים די. די להיות שק החבטות של משרד האוצר והחינוך, די להתעמרות הממושכת במורים. המדינה בבחירות, הפוליטיקאים עסוקים בעצמם ובינתיים המורים קורסים. מערכת החינוך היא לא מערכת שאפשר לשים אותה בסטנד ביי על מנת שהממשלה תוכל להשלים בחירות במועד ב'. ארגון המורים מקיים למעלה מעשור דיונים עם משרד האוצר והחינוך על מנת לטפל בבעיות האלה, אבל בפועל מה שקורה זה שהמטלות רק מתווספות וחייהם של המורים נהפכו לבלתי נסבלים".