בשורה משמחמת לגיקים, חובבי הקונספירציות וכל מי שהיה נוכח בסוף הניינטיז - ה"מטריקס" חוזר! הלילה (רביעי) יצאה ההודעה הרשמית שהטרילוגיה המפורסמת בכיכובו של קיאנו ריבס המתארת עולם הנשלט על ידי מחשבים, תקבל בקרוב סרט נוסף, ורביעי במספר.



את הסרט החדש תיצור הבימאית לאנה וצ'ואסקי, שתיקח גם את תפקיד המפיקה והתסריטאית, והייתה היוצרת המקורית של הסדרה יחד עם אחותה, לילי וצ'ואסקי. ריבס יחזור לתפקיד האלמותי של ניאו, וקארי-אן מוס תחזור לגלם את טריניטי.



מחברת וורנר נמסר: "אנחנו לא יכולים להיות נרגשים יותר להיכנס מחדש ל'מטריקס' עם לאנה. לאנה היא בעלת חזון אמיתי, יוצרת קולנוע ייחודית ומקורית ואנחנו נרגשים מכך שהיא תכתוב, תביים ותפיק את הפרק החדש".





כזכור, "מטריקס" בוים על ידי האחים וצ’אוסקי - צמד הבמאים־תסריטאים הגיקים לארי ואנדי וצ’אוסקי, שמאז יצאו מהארון כנשים טרנסג’נדריות ושינו את שמן ללאנה ולילי בהתאמה. הם הזריקו ל”מטריקס” את כל האהבות הגיקיות שלהם: לאנימה (אנימציה יפנית), לסרטי קונג פו ולסרטי פעולה הונג־קונגיים. אחת ההשפעות הכי גדולות עליהם הייתה סרט האנימה הניינטיזי “הרוח במעטפת”, המבוסס על סדרת מנגה (קומיקס יפני) – שנים לפני שיצאה גרסת הלייב־אקשן בכיכובה של סקרלט ג’והנסון.



במידה רבה, “מטריקס” היה ממשיך דרכם של “בלייד ראנר”, “שליחות קטלנית”, “רובוקופ” ו”הנוסע השמיני”: סרטי סייברפאנק, המתרחשים בעתיד דיסטופי הקרוב יחסית לזמננו, שבו הטכנולוגיה מתקדמת והחברה מנוכרת ונשלטת על ידי תאגידי ענק מושחתים.