אחרי שהצהיר שרשידה טליב ואילהאן עומאר, שתי חברות קונגרס דמוקרטיות, טירוניות וחסרות כל השפעה במפלגתן ובקונגרס, הן "הפנים של המפלגה הדמוקרטית" לא צריך כל כך להתפלא שהנשיא דונלד טראמפ החליט ש"יהודים שמצביעים למפלגה הדמוקרטית הם בורים או לא נאמנים". מה שחייב להרגיז ולהדאיג, זה שהקביעה המעליבה של טראמפ והגדרתו הפוליטית של דפוסי ההצבעה של  כ-80 אחוזים מיהודי ארצות הברית כ"חוסר נאמנות", היא התבטאות הנושקת לאנטישמיות. לדעת אחדות מהתגובות הזועמות שארגונים יהודיים מרכזיים פרסמו היום נגד הצהרת הנשיא, היא אכן אנטישמית ממש.
"ההאשמות בחוסר נאמנות הופנו נגד יהודים במשך מאות שנים", טען ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה למניעת השמצה, הארגון הלוחם נגד גילויי אנטישמיות. הוא לא היה היחידי שרמז בתגובתו כי הצהרת הנשיא מזכירה את גרמניה בשנות ה-30 של המאה שעברה. דיוויד האריס, מנכ"ל הוועד היהודי האמריקאי, איש נעים הליכות ומאופק, יצא מגדרו ואמר: "האמירה של הנשיא היא שערורייתית".        
זאת הפעם השנייה בתוך שבועיים שראשי הארגונים היהודיים המרכזיים בארצות הברית מתלכדים בפעולה נגדית המופגנת נגד הנשיא טראמפ. הם הגיבו בזעם גם על התערבותו הגסה של הנשיא בעניין ישראלי פנימי כמו ביקור של שתי חברות קונגרס בישראל שלדבריהם, הפכה את היחסים בין ארצות הברית לישראל לנושא פוליטי. גרינבלט הגדיר זאת כ"כדור פוטבול פוליטי". עכשיו כאמור התחדש והתלהט הזעם היהודי על הצהרת טראמפ שהפכה מיליוני מצביעים יהודים לבורים, ולמי שחשודים בחוסר נאמנות לארצות הברית. 

מי שנעדר ממפגן הזעם, התסכול והחרדה של ראשי הקהילה היהודית על הצהרת טראמפ, הוא ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. לראש הממשלה היתה שעת כושר מצויינת לרכך במקצת את רושם ההתנהלות ההרסנית שיישם והפגין בהתרפסותו הפבלובית לנשיא האמריקאי, על ידי החלטתו לאסור על שתי חברות הקונגרס להיכנס לישראל. נתניהו יכול היה - ועדיין יכול - לפרסם הצהרה ולומר לידידו בבית הלבן, "אתה ידיד גדול. אבל אדוני הנשיא ככה לא מדברים על יהודים, ככה לא מכנים ציבור ענק של אזרחים אמריקאיים נאמנים, ככה לא מעליבים חלק נכבד, איכותי וחשוב של העם היהודי". אבל, אלוהים ישמור - נתניהו לא מסוגל לומר למושא הערצתו וחניפתו בבית הלבן מלים של נזיפה. 
זאת לא הפעם הראשונה שטראמפ מתבטא בצורה המדיפה ניחוח אנטישמי. כמועמד, בעיצומו של קמפיין הבחירות ב-2016, הוא אמר מול קבוצה של יהודים, חברי המפלגה הרפובליקנית: "אתם לא תצביעו בעדי כי אני לא צריך את הכסף לכם. אתם רוצים לשלוט בפוליטיקאים שלכם". האמת היא, שהוא נמצא עכשיו בפאניקה. סקרי דעת הקהל האחרונים שפורסמו מראים כי רוב הולך וגובר מאלו שהצביעו בעד טראמפ ב-2016, לא צפויים לתמוך בו ב-2020. בנוסף, הערכות של כלכלנים בכירים בארצות הברית שפורסמו בימים האחרונים צופות כי מיתון כלכלי מתקרב, דבר המהווה איום ממשי על עתידו הפוליטי של טראמפ. השגיאה הגדולה שלו היא, שעל ידי עלבונות במצביעים דמוקרטיים הוא לא יזיז אף אחד מהם להצביע עבורו ב-2020.
"אני לא יודע אם לבכות או לצחוק", אמר לי ראש ארגון יהודי ידוע ומוערך, "זהו נשיא שבעוד שבועות אחדים צפוי לפרסם תוכנית שלום. אחרי שכינה מצביעים יהודים דמוקרטים לא נאמנים הוא יציג לישראל פתרון מדיני לסכסוך. מישהו צריך להזכיר לנשיא שגם בישראל חיים יהודים
שחלק גדול מהם לא יאהבו את תוכנית השלום שלו. לדעתו, או שהם יהיו בורים או לא נאמנים".