אל-חאשד א-שאעבי, קואליציית מיליציות עיראקיות פרו-איראניות, מאשימה את ארצות הברית וישראל בתקיפות האחרונות נגד בסיסים בעיראק. בהודעה שפרסמה המיליציה נאמר כי "הכוחות האמריקאים אפשרו לארבעה מל"טים ישראלים לפעול נגדנו מהצי שלה במרחב האווירי של עיראק. נתייחס לכל מטוס שלא קיבל אישור מהממשלה בבגדד - כמטוס עוין".

מוקדם יותר היום דווח בעיתון הסעודי היוצא בלונדון, "א-שרק אל אווסט", כי דיפלומטים מערביים אומרים שהתקיפות האלה נעשות בהתאם להבנות בין ארצות הברית ורוסיה שנועדו להבטיח את ביטחונה של ישראל בעיראק ובסוריה אל מול הנוכחות האיראנית.

כזכור, ברשתות הערביות דווח אתמול על מספר פצועים והרוגים במתקפה משולבת של פצצות מרגמה ומל"טים על בסיס של ארגון גדודי חיזבאללה, מליציה שיעית מעיראק המזוהה עם איראן. על פי הדיווחים מדובר במתקפה על בסיס שליד שדה תעופה צבאי במחוז צלאח א-דין. כאמור, לפי הדיווחים היו פצועים והרוגים כתוצאה מההתקפה, אולם ברשתות שמזוהות עם איראן וחיזבאללה מכחישות את הדיווחים האלה. 

לפני כשבוע דווח על תקיפה במחסן תחמושת באזור אבו-דשיר בדרום בירת עיראק, בגדד. גם בתקיפה זו מדובר היה במחסן השייך למליציה שיעית פרו-איראנית. לפי הפרסומים אדם אחד נהרג בפיצוץ ו-29 נוספים נפצעו.  
 
חודש לפני כן דווח בתקשורת הערבית כי שני אנשי חיזבאללה לבנונים נהרגו בתקיפה של צה"ל נגד מוצב אל שהאבי, השייך למליציה השיעית בעיראק. בתקרית היו מספר הרוגים ופצועים, הן מקרב לוחמי חיזבאללה והן ממשמרות המהפכה של איראן. לאחר התקיפה מקורות דיפלומטיים אישרו כי היא בוצעה על ידי מטוס ישראלי.