אפליקציה להשכרת אופניים שיתופיים באיראן עוררה זעם לאחר שהתברר כי היא אינה מאפשרת לנשים להירשם לשירות. על פי הדיווח שפורסם היום (רביעי) באינדיפנדנט הבריטי, חברת Bdood היושבת בטהרן התמודדה עם לחצים כבדים מצד משרד המשטרה והתובע הכללי, שדרשו להפסיק לספק שירותים לנשים, ואיימו בסגירת החברה.
המרכז לזכויות אדם באיראן, ארגון הפועל בניו יורק ומתעד הפרות של זכויות אדם במדינה, כתב בחשבון הטוויטר הרשמי: "התובע הכללי בטהרן אילץ את החברה לחסום את האפשרות של נשים להשתמש בשירות. גורמים דתיים אומרים שלרכב על אופניים זה פשע, אך נשים רבות עושות זאת". הם צרפו לציוץ צילום מסך בו רואים כי הנשים נדחות ברגע שהן מצהירות על המגדר שלהן".

משתמש אחד כתב בטוויטר כי נאסר על החברה להציע את השירותים שלה לנשים. אחד כתב: "אם הסיפור אכן נכון, לא אשתמש יותר בשירות של Bdood". אמנם אין כיום חוקים האוסרים על נשים לרכב על אופניים ברבים, אך אנשי דת בולטים קבעו כי מדובר בפעולה "פרובוקטיבית", הנוגדת את חוקי השריעה.
במאי האחרון התובע באיספהאן, העיר השלישית בגודלה באיראן, הידועה כעיר האופניים בגלל המסלולים הרבים בנמצאים בה, הודיע כי נאסר על נשים לרכב בפומבי. המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי הוציא ב-2016 פסק הלכה (פתווה) האוסר בצורה מפורשת רכיבה על אופניים בפומבי על ידי נשים, אך הוא לא נאכף בקפדנות במדינה.