בלי בדק בית: התבטאות נוספת של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מצביעה שוב על שינוי הכיוון אותו הוא מתכנן למשרד המבקר, כיוון שיעסוק פחות בביקורת של פרשות שחיתות, ויותר ביקורת ניהולית. על פי דיווח הערב (רביעי) בחדשות 13, אנגלמן נפגש עם מחברת דוח המעונות במהלך סיור שערך במשרד המבקר והתייחס לדוח, שהוביל להרשעתה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. על פי הדיווח, אמר אנגלמן למחברת הדוח: "אצלי לא יהיה דוח מעונות, מקסימום יהיה דוח על מעונות היום".



כזכור, מאז נכנס אנגלמן לתפקידו בחודש יוני האחרון, הוא הודיע כי בכוונתו לשנות את משרד מבקר המדינה, ולהימנע מחקירת שחיתויות, כפי שנהגו קודמיו בתפקיד ולעסוק בפן הניהולי של הביקורת. בין השאר אנגלמן הסתכסך עם חברי ועדת ההיתרים במשרדו, ששירתו תחת קודמו בתפקיד יוסף שפירא בעקבות החלטתם שלא לאשר בדיעבד תרומה שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו מבן דודו נתן מיליקובסקי, ואף הוביל להתפטרותם ומינוי ועדה חדשה, של על פי הערכות תהיה קלה יותר באישורי תרומות לראש הממשלה.



דוח המעונות, אותו ביקר, היה דוח שנכתב בתקופת קודמו שפירא, ובו נחקרה ההתנהלות הכלכלית בבית ראש הממשלה תחת משפחת נתניהו. הדוח הוביל למבוכה קשה במשפחה, והבשיל לכתב אישום והרשעה נגד אשת ראש הממשלה בפרשה. בין השאר נחקרו במסגרת הפרשה הוצאות המשפחה על ארוחות, וכתוצאה מכך נאלצה נתניהו להשיב עשרות אלפי שקלים למדינה.