בלעדי ל"מעריב": "אני בטוח שנעשה לי עוול ענק, אבל כרגע זה כבר לא מפריע לי. אני חוזר ואומר – ידי נקיות". כך אומר ל"מעריב" בראיון בלעדי שר העבודה והרווחה היוצא חיים כץ (הליכוד), ומוסיף: "אני יכול להגיד לך בוודאות שבמשרד האוצר חוגגים היום את עזיבתי". 
 
כץ, שנאלץ להתפטר מתפקידו בממשלה לפני שבוע, מדבר לראשונה על ההחלטה להעמידו לדין בחשד למרמה והפרת אימונים על רקע הצעת החוק שעברה בכנסת ושבה נכח חברו מוטי בן ארי, שלכץ היו איתו קשרים בשוק המניות שגם הפיקו רווחים. "אני לא יודע מה היה המניע להגשת כתבי האישום. יכול להיות שזה מקנאה. בנוגע ליוזמת החקיקה שלי שהביאה לכתב האישום, היו כל מיני ספקולציות בעקבות ההערכות שלא חקרו את האמת עד הסוף. החוק השנוי במחלוקת שבגינו הואשמתי נחקק בתקופת ה'תספורות' בבורסה ונועד להגן על האינטרסים של המשקיעים מפני מניפולציות של בעלי השליטה בחברות בורסאיות". 
 
בתשובה לשאלה מה הרגשתו הכללית בעקבות ההתפטרות הוא מוסיף: "בשלב הזה הם ניצחו. בתהליך שהתרחש זה העונש שקיבלתי, אף שסביר שאצא זכאי. עורך ידוע כתב לי שמדובר בתיק הזוי ושאם ייערך משפט הוגן הוא לא יעמוד בשום קריטריון להרשעה. מישהו לא קרא את החומר לפני ההחלטה על כתב האישום. שמעתי את כתבי הטלוויזיה שטוענים שמוטי בן ארי, החבר שלי, הרוויח מיליוני שקלים מיוזמת החקיקה שלי, רק שאף אחד לא קרא שמה שבאמת היה כתוב זה שהוא 'עשוי' להרוויח. עד היום הוא לא הרוויח כלום. אני לא מבין מה כל הקשקושים האלה".

הביטוח הלאומי, ארכיון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

אתה עוזב בשיא המאבק מול האוצר על עתיד הביטוח הלאומי.
"אני מקווה שהאוצר יפסיק להשתמש בכספי הביטוח הלאומי כקופה ב'. כל ההתנהלות שלו בנושא הייתה בושה וחרפה. הוא לקח את עובדי הרווחה ופגע בהם בצורה בוטה. האוצר הפך את המוסד לקופה הקטנה שלו. משרד העבודה והרווחה לא דומה היום בהשוואה למה שקיבלתי לפני ארבע שנים. יש סמנכ"ל פיקוח על מוסדות הרווחה. אני קונה שירותים חיצוניים והפסיקו לגנוב לנו בחשבונות. העלינו את גיל הטיפול לילדים בסיכון בשבע שנים ואנחנו נותנים תקווה להרבה ילדים. לא נעים לי להגיד, אבל הפעילות שלנו מצילה הרבה ילדות מזנות".
 
מה יקרה בעקבות עזיבתך? איך אתה רואה את עתיד המוסד?
"ברגע שבאוצר אין רגישות חברתית ולא רואים את מצוקת החלשים, אני פסימי. הם פוגעים במעונות יום של אנשים שלא יכולים להתנהל לבד, וזה כולל אוטיסטים ותינוקות בני יום. בתפקידי הרגשתי כמו הילד ההולנדי עם האצבע בסכר. אני יכול להגיד לך בוודאות שבאוצר חוגגים היום את עזיבתי. הם יוכלו להשתלט ולקחת את כספי הביטוח הלאומי ולחגוג עם הכסף".

מה התוכניות לאחר שובך מחופשה בחו"ל?
"אהיה חבר כנסת מהמניין ואני צריך להחליט על המשך דרכי. אני מקווה שנגיע לסיכום מהיר של המשפט ושהוא יהיה קצר והוגן. לא סתם הוגן, אלא שייעשה משפט צדק. שיתנהל משפט הוגן, כי עוד לפני שמגיעים לצדק את העונש שלא הייתי צריך לקבל כבר קיבלתי. אבל אני בטוח שאצא זכאי".
הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"