לא הוגן להיות מאסטר שף: אני לא חושב שמתפקידן של תוכניות ריאליטי להיות הוגנות. יותר מזה, אני בכלל לא חושב שלמוצר טלוויזיוני צריכה להיות מידה מסויימת של מוסר. אבל מה שקורה העונה הזו במאסטר שף פשוט לא הוגן. 



מה הכוונה לא הוגן? אני לא מדבר כמובן על העובדה ששוב ושוב היא דורסת ברייטינג את המתחרות שלה בערוצים המקבילים, ולא על החסויות המוגזמות לשופרסל על שלל מוצריה ה"טריים, מגוונים וטעימים" שנמצאים במזווה האולפן, וכמובן לא על העובדה שחטפנו פרק לקט ביום שני האחרון. אני מדבר אך ורק על הציניות.



להשתמש בתירוץ של "משימה טבעונית" כדי להעביר משהו כמו עשר בדיחות על טופו, ואז גם להדיח את הבן אדם שסיפר אותן ("עכשיו נכין טפו. חהחה, התכוונתי טופו"), זה פשוט לא הוגן. גם כשהשופטים אמרו "אוי נמרוד כמה סמלי שאתה נפרד מאיתנו במשימת הטבעונות", כשמדובר במתמודד שהכין 30 קומות של המבורגר במשימת השחיתות - זה לא הוגן. יכול להיות שמדובר בשיפוט הוגן שמראה שפשוט הבן אדם לא יודע לעבוד טוב עם ירקות, אבל קוסטה הגיש פירה עם בצל. בחייאת.



מעניין אותי לדעת אם יש טבעונים שצפו בזה ואמרו: "אה, איזו כוונה טובה!", אחרי שלפני כמה פרקים הציגו לראווה כל חלק פנים אפשרי של חיה על שולחן חומרי הגלם. זו אמורה להיות דרך להראות שזה אפשרי להיות שף טבעוני, או שזה פשוט איזשהו עלה תאנה לקהל טבעוני, שמוצג כניסיון שנועד להקשות על המתחרים? כי בסוף מה שקרה זה ששלושה גברים נשארו אובדי עצות, מגישים מנה אחרי מנה, אחרי ששתי הבנות הצמחוניות דילגו להן בקלילות למרפסת.



אז די כבר מאסטר שף, זה לא הוגן. סחבתם אותנו 30 פרק פלאס לקט (שאני לא סופר), ויש עוד איזה חמש הדחות עד הגמר.