דובר צה"ל בשפה הערבית, אביחי אדרעי, שלח מסר לארגוני הטרור ברצועת עזה ואמר כי הג'יהאד האסלאמי מתכנן לבצע פיגועים ושיגורי טילים לישראל.  "לא נוכל להשלים עם פיגועים מסוג זה", כתב אדרעי בפוסטים שפרסם ברשתות החברתיות. "על חמאס, המושל ברצועה, לאכוף את מרותו על הג'יהאד האסלאמי ולמנוע פיגועים ותוכניות אלה", הזהיר אדרעי.
 
כזכור, הלילה מטוסי קרב של צה"ל תקפו מוצב ימי של ארגון חמאס, הנמצא מערבית לעזה, סמוך לרצועת החוף, זאת בתגובה לירי פצמ"ר מהרצועה לעבר המועצה האזורית שער הנגב.

אלוף במיל' יוסי בכר, לשעבר מפקד אוגדת עזה, אמר היום בתוכנית "הקבינט" עם רוני דניאל, אלון בן דוד ויואב לימור ב-103FM כי "המחשבה שיש פתרון קבע ארוך טווח לבעיה בעזה היא שגויה". עוד הוסיף: "המציאות היא ששני הצדדים, גם אנחנו וגם החמאס, לא מעוניינים במערכה, זה ברור. מצד שני, שני הצדדים מעוניינים לשפר עמדות ולהעביר מסרים כאלה ואחרים. בשפה שלי זה נקרא 'צינון'. זאת אומרת שהמציאות היא כמו בן אדם שחטף צינון - הוא לא ילך לרופא בגלל זה ובטח שלא לניתוח."

מה נכון לעשות לפי דעתך בנסיבות האלה ברמת האלימות הזו?
"המדיניות הקיימת היא מדיניות שקולה, חכמה, מאוזנת ונכונה. זה שהגיעו כמה חוליות לגדר ואפשרו לכוחות צה"ל לחדד את היכולות שלהם ולשפר את היכולות המבצעיות, אני לא רואה בזה רע, להפך. זה רק מכין טוב יותר לאתגרי העתיד".