מוזיאון תל אביב לאמנות מארח החודש את המופע האינטראקטיבי "אלומיני", המשלב תיאטרון ויזואלי, תנועה, מוזיקה ובעיקר הרבה צינורות ואביזרים העשויים מהמתכת הרקיעה והכסופה, אלומיניום. מאחורי גרסת הקיץ המשפחתית של המופע הבינלאומי "אלומיניום" עומד רקדן יליד דימונה, אילן עזריאל, שלא דמיין בשנת 2002 כי המופע החדש שלו יחזיק כל כך הרבה זמן. "חזרתי אז מלאס ואגס, הייתי מלא השראה ואמרתי לעצמי, שאני גם רוצה מופע גדול ומושקע כמו בוואגס, שאנשים יזמינו אליו מראש בייביסיטר ולא יאכלו בורקס תוך כדי המופע" הוא משחזר.



עזריאל החל לחפש ולאסוף חומרים תעשייתיים וגילה את הקסם שמאחורי מתכת האלומיניום המחושלת בקלות ואת האפשרויות האין סופיות כמעט של שימוש בימתי במעטפת של צינורות המזגן הארוכים. פסטיבל ישראל היה נקודת המפנה בקריירה של המופע החדש שהוא והבמאי עידו קגן יצרו וכבר 18 שנה הם רצים איתו בעולם כולו. "כל הזמן מגלה עוד משהו במוצר הזה, אתה מחבר את צינור האלומיניום כשרשרת וכל פעם מוסיף משהו אחר, כמו אוויר, תמונה, צבע, אור, מוסיף עוד צינורות או מכניס רקדנים ואתה יוצר עולם שהוא פשוט אין סופי".



מופע - אלומיני. צלם : כפיר בולוטין
מופע - אלומיני. צלם : כפיר בולוטין



המופע האלגורי, על עולם של איסוף וצרכנות לא נבונה, מעלה את סיפורו של אוצר במוזיאון, שרוצה ליצור בעצמו אך הוא נטול השראה. לשמחתו, בלילה במוזיאון קמים לתחייה חומרי הגלם ויצירות האלומיניום המוצגות במוזיאון וסוחפים את הגיבור ואת הקהל להרפתקה אינטראקטיבית רב חושית ומלאת דמיון.



עזריאל, המנהל האומנותי של המופע בשיתוף עידו קגן, שכתב וביים, מתגאה בעובדה כי הוא נמנה על אלו, שאינם חוששים להכניס לצלחת שלהם גם אמנים אחרים שישחקו עם החומרים שלו, כפי שעשה לדוגמא עם ליאור כלפון ("ווקה פיפל"). "אני יודע לזוז הצידה ולתת לאחרים לגלות עוד דברים".



לקראת הקיץ הוא בא לקגן עם הרעיון שיכתוב מופע משפחתי קטן יותר מהפקת הענק של אלומיניום", אך עדיין יציע חוויה מעצימה וקסומה. "אצלנו אין כוכבים ולא באים ל'אלומיני' בגלל שמות. הכוכב שלנו הוא התוכן. חוויה עוטפת היא הגדולה שלנו, ולכן זה עובד גם בסין, בתורכיה, בניגריה וגם בג'לג'וליה וגם כאן בתל אביב".



מוזיאון תל אביב לאמנות – שדרות שאול המלך 27 תל אביב