על רקע המתיחות בשבועות האחרונים והעברת הכספים לרצועת עזה שנמצאת בסימן שאלה, מקור בעזה אומר הערב (חמישי) למעריב כי "סבב הלחימה הבא הוא עניין של זמן". "המצב קריטי", ציין המקור, "יכול להיות שחמאס יהיה מעוניין להסלים את המצב". עוד הדגיש: "פעולות היחידים באות כדי לפגוע ואף לחטוף חיילים. כל המצב מראה שאנחנו עומדים בפני סבב, אולי מצומצם".

עוד אמר המקור למעריב: "העוני הלך ונהיה יותר חמור. הפלגים הפלסטינים במבוכה בגלל שהעזתים הבינו שישראל עובדת עליהם, באמצעות המתווכים, והם עובדים על העם".

חמאס נערך למפגן כוח נרחב מחר שיהיה בסימן "לפקודתך אלאקצא!", במהלכו יציין 50 שנה לשריפת המסגד על ידי תייר נוצרי אוסטרלי קיצוני. כבר ביום שני קרא הארגון להתגייסות כללית לקראת היום הזה בקרב פעיליו ומנגנוניו. בהודעה רשמית נדירה פנה חמאס "לציבור הפלסטיני בגדה המערבית, ברצועת עזה, בירושלים ובתוך הקו הירוק, להביע את זעמו במסגרת הפעילויות השונות, על רקע התוכניות הציוניות-אמריקאיות באל-אקצא וירושלים".
דובר צה"ל בשפה הערבית, אביחי אדרעי, שלח מוקדם יותר היום מסר לארגוני הטרור ברצועת עזה ואמר כי הג'יהאד האסלאמי מתכנן לבצע פיגועים ושיגורי טילים לישראל.  "לא נוכל להשלים עם פיגועים מסוג זה", כתב אדרעי בפוסטים שפרסם ברשתות החברתיות. "על חמאס, המושל ברצועה, לאכוף את מרותו על הג'יהאד האסלאמי ולמנוע פיגועים ותוכניות אלה", הזהיר אדרעי.

 
כזכור, הלילה מטוסי קרב של צה"ל תקפו מוצב ימי של ארגון חמאס, הנמצא מערבית לעזה, סמוך לרצועת החוף, זאת בתגובה לירי פצמ"ר מהרצועה לעבר המועצה האזורית שער הנגב.