העימות הישראלי־פלסטיני נעדר, לראשונה זה שנים, מסדר היום המרכזי של פסגת ה־G7, בהשתתפות מנהיגי שבע המדינות המתועשות בעולם - ארה"ב, קנדה, יפן, בריטניה, גרמניה, צרפת ואיטליה - שתיפתח במוצאי שבת בעיר הצרפתית ביאריץ לחוף האוקיינוס האטלנטי. אחרי תדרוך שערך לכתבים בדבר הפסגה, אמר הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון ל"מעריב", כי הוא "לא מחכה יותר ל'עסקת המאה' של הנשיא טראמפ וגם לא תולה בה תקוות".
 
"אי אפשר לכפות הסכם על צדדים שאינם רוצים לשאת ולתת", הסביר נשיא צרפת, "צריך שהם יפגינו רצון. אבל אני ממשיך לעבוד על הצעות בקשר לכך". מקרון אומנם לא פירט מה הן ההצעות שעליהן הוא עובד, אך מקורות צרפתיים ואירופיים אומרים כי הכוונה היא לנסות להחזיר את ישראל ואת הרשות הפלסטינית לשולחן הדיונים בחסות  מדינות אירופה, מדינות ערביות באזור וכן חברות בקבוצת ה־G20 ולהוציא את התהליך מהובלתה הבלעדית של ארה"ב. כזכור כינס הממשל הצרפתי, תחת הנשיא הקודם פרנסואה הולנד, ועידת שלום בינלאומית, ללא ישראל והפלסטינים, שנכשלה.
 
עם סיום הפסגה הנוכחית לא תהיה, לראשונה, הודעת סיכום מוסכמת של נציגי שבע המדינות, בגלל חילוקי דעות בכמה נושאים מרכזיים, ובראשם המשבר עם איראן. מקרון אמר כי הוא מצפה בשעות הקרובות לתשובות של איראן (ככל הנראה מפי שר החוץ שלה מוחמד ג'וואד זריף, שהודיע כי יבקר היום בפריז) ושל ארה"ב, על הצעותיה של צרפת לסיום המשבר במפרץ. נשיא צרפת הציע לקדם הסדר על חזרת איראן להסכם הגרעין תמורת הקלות בסנקציות נגדה וכן לפתוח במו"מ בהשתתפות ארה"ב שבו יידונו נושאים כגון עתיד ההסכם אחרי שנת 2025 וסוגיית הטילים הבליסטיים שבידי טהרן. 
 

"כל הקהילה הבינלאומית שותפה למטרה הסופית - שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני - ולהבטיח את היציבות באזור", ציין מקרון. "הנשיא טראמפ חושב שעל ידי החרפת הלחץ על איראן הוא ישיג, במשא ומתן אחד, הסכם שלם יותר ועמיד בפני הזמן. אני מסכים עם המטרה, אבל הסיכון במדיניות האמריקאית הוא בהסלמה שתערער את האזור. זו עלולה להיות שגיאה פטאלית. עכשיו אנחנו ברגע גורלי, משום שהאיראנים שלחו מסרים ברורים מאוד בכך שנקטו הפרות סמליות של ההסכם. הם ממשיכים באסטרטגיה של יציאה מההסכם".
 
כשנשאל על חלקה של איראן במשבר במזרח התיכון, הסביר מקרון: "המתיחות עם סעודיה וישראל מתבטאת בעובדות ממשיות. אני מצפה מאיראן שתישאר במסגרת הסכם הגרעין ותימנע מכל הסלמה, ומארה"ב להבהיר את האסטרטגיה איך להזיז את איראן מעמדתה עם ערובות לכך שלא תהיה הסלמה. נראה מה תהיה תשובת איראן בשעות הקרובות ומה האמריקאים אומרים על כך". 
 
שלטונות צרפת נקטו אמצעי ביטחון מחמירים לקראת הפסגה. ביאריץ תהיה עיר מנותקת ששדה התעופה ותחנת הרכבת שלה ייסגרו במהלך שלושת ימי הפסגה. 13 אלף איש מכוחות הביטחון יאבטחו את הפסגה וייערכו לסיכול הפגנות אלימות.