ענף של זית או תעמולה? לאחר שבועות של פרובוקציות וניסויי טילים, קוריאה הצפונית מאותת לארצות הברית כי היא עדיין מעוניינת בדיאלוג בין שתי המדינות, אך גם פיזר איומים. שר החוץ הצפון קוריאני, רי יונג הו, התראיין הלילה (שישי) לסוכנות הידיעות הממלכתית בפיוניאנג ואמר כי ארצו מוכנה לדיאלוג עם ארה"ב, אך גם לעימות, והזהיר כי המשך הסנקציות על המדינה המבודדת יהיה טעות.



"אם ארצות הברית עודנה חולמת להשיג משהו באמצעות הסנקציות, עלינו לתת לה להמשיך לחלום או להעיר אותה", אמר רי בראיון והוסיף כי קוריאה הצפונית "מוכנה גם לדיאלוג וגם לעימות. אם ארצות הברית תנסה להתעמת איתנו עם סנקציות ולא תנטוש את גישתה הדווקאית, זאת תהיה טעות". שר החוץ הקוריאני המשיך ותקף את מקבילו האמריקאי, מזכיר המדינה מייק פומפאו, וטען כי הוא מטיל צל על היחסים בין המדינות ודואג יותר לשאיפותיו הפוליטיות מאשר למדיניות האמריקאית. את הדברים אמר בתגובה לאיום ששיגר פומפאו לעבר פיוניאנג, שאמר כי אם קוריאה הצפונית לא תתפרק מנשקה הגרעיני, ארה"ב תטיל עליה את משטר הסנקציות הכבד ביותר בהיסטוריה.



כזכור, מוקדם יותר השבוע העריכה יפן כי "קוריאה הצפונית הצליחה ככל הנראה למזער ראשי קרב בשדרוג יכולותיה הגרעיניות". זאת, לעומת השנה שעברה שבה נכתב בדוח כי "יתכן" שפיונגיאנג רשמה התקדמות הכרחית לשיגור טיל בלסיטי גרעיני. הדוח, אשר יאושר בישיבת הממשלה בעוד כחודש, ישמור על ההערכה כי פעילותה הצבאית של קוריאה הצפונית מהווה "איום רציני וחמור".



בשבועות האחרונים שבה קוריאה הצפונית לבצע ניסויי טילים וזאת לאחר שנתיים של שקט. בתחילת כהונתו של טראמפ, ביצעה קוריאה הצפונית מספר ניסויי טילים - חלקם לטווח ארוך, ואף ניסויים בנשק גרעיני, אך לאחר שקים וטראמפ החלו במשא ומתן, הפעולות הפרובוקטיביות של פיוניאנג פסקו. מאז המשא ומתן בין וושינגטון לפיוניאנג נתקע, מה שכאמור הוביל את קים לשוב ולבצע ניסויי טילים.