"הרעיון מאחורי הקמת החברה היה לפתור את בעיית המידות בקניות מקוונות", מסביר רונן לוזון, מנכ"ל חברת MYSIZE, שפיתחה פטנט טכנולוגי המשמש למדידת הגוף באמצעות הטלפון החכם. "כשמודדים את הבגדים בחנות - זה קל, כי רואים את הבגד ומרגישים אותו. אבל באינטרנט זו בעיה גדולה. המידות לא אחידות. אם הלקוח מחזיר את הבגדים, הדבר כרוך בהפסד כספי גדול לקמעונאים. באירופה כמעט כל פריט שני חוזר לקמעונאי. זו בעיה אוניברסלית".
 
המהפכה שחלה בשנים האחרונות בעולם הקניינות גרמה לרשתות רבות לעבור למכירות מקוונות, וזו התפתחות ששינתה באופן מהותי את חוויית הקנייה. הבעיה המרכזית בחוויה זו היא כאמור בעיית המידות השגויות. לעתים הן נובעות מתפיסה מוטעית של הלקוח באשר למידותיו, ולעתים הבעיה טמונה בתופעת "הקטנת המידות" ברשתות עצמן או בחוסר האחידות במידה כלשהי ברשתות שונות. מנתוני חברת MYSIZE עולה כי כ־70% מהחזרות הבגדים בקנייה ברשת נעשות עקב הזמנת מידה לא נכונה. הפטנט שפיתחה החברה, המנצל את החיישנים של הטלפון הנייד, מגיע לדבריה ליותר מ־%97 דיוק למדידה. "כבר היו כמה ניסיונות לפתור את הקושי, אם באמצעות טופס מידות שממלא המשתמש ואם באפשרות לצייר את מידות גופו - ואפילו אופציה לצלם את הגוף. הם לא פעלו, כי למרבית האנשים אין סבלנות למלא את הפרטים או רצון לצלם את עצמם בלי חולצה ולהעביר את המידע", מדגיש לוזון.

רונן לוזון, צילום: אילן בשור
רונן לוזון, צילום: אילן בשור

 
"הפתרון שלנו משתמש בחיישני הטלפון בדומה לשימוש שנעשה בהם להנעת דמויות במשחקי מובייל. באמצעות אלגוריתמים שפיתחנו אנו יודעים למדוד את המרחק שהטלפון הנייד עשה בתזוזתו מנקודה אחת לאחרת. לפתרון כמה אלמנטים. הלקוח מוריד את האפליקציה, מזיז את הטלפון לאורך הגוף ומודד באמצעותה את גובהו, את היקף חזהו ואת אורך ידו, וכך הוא בונה את פרופיל גופו לפי המידות האמיתיות, בפרטיות מוחלטת וללא שאלון".
 

החברה, שגייסה עד כה יותר מ־18.5 מיליון דולר, פיתחה גם שני מוצרים מרכזיים אחרים המבוססים על טכנולוגיית המדידה החדשנית: BoxSizeID מאפשר למדוד את גודלה של חבילה באמצעות מעבר מהיר בין קצות הפריט; ו־SizeUp, המודד עצמים באמצעות הנייד ויוצר מעין מד מטרים וירטואלי. "ראינו שיש עוד שווקים שמחפשים פתרונות לבעיות דומות, כמו בנושא שילוח ולוגיסטיקה", מרחיב לוזון. "באמצעות הפיתוח שלנו תוכל למדוד את נפח החבילות באופן מדויק ולתכנן לפי זה מסלולי איסוף ועלויות".
 
יתרון אחר שמביא הפיתוח הוא האפשרות הניתנת למוכרים לעקוב אחר דרישות הלקוחות שלהם למידות ספציפיות. "האלמנט השני שאנו מציעים הוא מסד נתונים המכיל את המידות של הלקוחות, המאוחסן אצל הקמעונאי", מדגיש לוזון. "לאחר שביצעת את הפעולה אתה נכנס לאתר החברה, ובלחיצת כפתור הם עושים את ההתאמה בין הפריט למידה שלך. מהצד של הקמעונאי, הוא מקבל מסד נתונים מסודר על המידות של הלקוחות שלו, לפי אזורים וכמובן לפי ביקוש, ואז הוא יכול לדעת אילו מוצרים לשנע לכל אזור; בצד של הלקוח, הוא נהנה מחיזוק משמעותי לביטחון שלו בזמן הקנייה ומשיפור חוויית המשתמש".