בארה"ב נתנו אחריות לישראל: העיתון האמריקאי הניו-יורק טיימס דיווח הבוקר (שישי) על מספר תקיפות ישראליות אוויריות על מחסני נשק בעיראק, שעל פי בכירים, שומשו על ידי איראן להעברת נשק לסוריה. על פי הבכירים האמריקניים, התקיפות עלולות להוביל לטלטלה ביטחונית במדינה, שתעמיק את הקונפליקט בין ארצות הברית לרפובליקה האסלאמית.

התקיפה, שעל פי הדיווחים היא הראשונה שביצעה ישראל במדינה מזה כ-40 שנה, מייצגת גם הרחבה של היכולת הצבאית של ישראל במאבקה מול ההתבססות האיראנית בסוריה, ותקיפת מטרות איראניות באזור המזרח התיכון.

התקיפה הישראלית המיוחסת שקרתה לפני כחודש הייתה אחת מיני רבות אחרות בזמן האחרון, שיועדו לכיוון מחסני נשק שנשלטים על ידי מליציות עיראקיות הקשורות לאיראן. לא ברור מי הגורמים האחראים לתקיפות האחרות. בתגובה לתקיפות, ביום חמישי האחרון יועץ הביטחון הלאומי של עיראק, פליח' אל-פאיידה אמר כי עיראק רוצה להימנע מלתפוס צד בכל סכסוך בין איראן ומדינות אחרות ו"להידחף לכדי מלחמה". הממשלה העיראקית טרם פרסמה רשמית את החלטתה לגבי מי המדינה האחראית לתקיפה.

נזקי התקיפה בעיראק. צילום: ISI


בדיווח נמסר עוד כי בכיר מודיעיני הבקי במזרח התיכון אמר כי ישראל תקפה בסיס מצפון לבגדד ב-19 ביולי השנה. בהצהרה שנמסרה ביום רביעי האחרון, ג'מאל ג'אפר אל-איברהים, סגן מפקד המיליציות העיראקיות האשים את "המטוסים הישראליים והאמריקאיים", על כך שביצעו "מספר תקיפות" על בסיסיהם של המיליציות ומפקדותיהם.

מדובר צה"ל לא נמסרה תגובה לדברים, וסרבו להתייחס לפרסום. לעומת זאת, כשנשאל בעת ביקורו בקייב שבאוקראינה לגבי התקיפות המיוחסות, השיב ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "איראן איננה חסינה בכל מקום".