נקבע מותה של רינה שנרב בת ה-17 שנפצעה באורח אנוש בפיגוע הטרור שהתרחש היום (שישי) במעיין עין בובין שבדולב. אביה הרב איתן ואחיה דביר נפצעו באורח בינוני-קשה בפיגוע. היא תובא למנוחות בבית העלמין החדש בלוד בשעה 15:30. מחקירת הפיגוע עולה כי המטען הוטמן במקום ולא הושלך. מבית החולים הדסה נמסר כי הסתיים בהצלחה הניתוח של דביר אחיה. ד״ר עבד חלאילה, כירורג בכיר בהדסה אשר ניתח את הפצוע מסר כי הניתוח עבר בהצלחה, המטופל יציב וימשיך טיפול ומעקב ביחידה לטיפול נמרץ. מצבו קשה אך לא נשקפת סכנה לחייו. 
 
מסוק צבאי מפנה את הפצועים מדולב. צילום: דוברות דולב
ממד"א נמסר כי "נערה כבת 17 סבלה מחבלה רב מערכתית. היא הייתה ללא דופק וללא נשימה, ולאחר בדיקות רפואיות, הפראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותה. צעיר כבן 21, שסבל מפגיעות הדף ורסיסים, היה במצב קשה, וגבר כבן 46 היה במצב בינוני. צוותי מד"א, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניקו להם טיפול רפואי, שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות, והעבירו אותם בניידות טיפול נמרץ לחבירה עם מסוק צה"ל שנחת בסמוך למקום, ופינה אותם לביה"ח הדסה עין כרם".
 
"הגעתי לטפל בפצועים, ונדהמתי לגלות שמדובר בקרובי משפחתי", סיפר חובש בכיר במד"א שלמה פרל, שהגיע ראשון למקום. "הדרך הייתה הררית והקשתה על מעבר האמבולנס. חנינו במקום סמוך, ורצנו עם הציוד הרפואי למקום האירוע. הבחנו בשלושה פצועים ששכבו במקום, גבר כבן 46 וצעיר כבן 20 היו בהכרה מלאה, ולצידם שכבה נערה כבת 17, מחוסרת הכרה. הם סבלו, כולם, מחבלה רב מערכתית, עם פגיעות מרסיסים והדף. כשהתקרבתי, נדהמתי לגלות שמדובר בקרובי משפחתי. הצעיר גם עובר בימים אלה קורס חובשים של מד"א, בהדרכתי", אמר, "ידעתי שאני צריך לנתק את הרגש, ולהתרכז בטיפול הרפואי, על מנת להציל את חייהם. יחד עם צוותים גדולים של מד"א, כוחות רפואה של צה"ל, ואנשים שהגיעו למקום לסייע, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים, ולאחר שייצבנו את מצבם של הגבר בן ה-46 והצעיר בן ה-21, העברנו אותם לניידות טיפול נמרץ שלנו, שפינו אותם לחבירה עם מסוק צה"ל, שנחת בסמוך למקום". 
 
פראמדיק מד"א איתי פרץ וחובש רפואת חירום במד"א יצחק פינק, סיפרו: "המראה היה קשה. נערה כבת 17 שכבה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. היא סבלה מחבלה רב מערכתית קשה, כתוצאה מרסיסים ומהדף. ביצענו בדיקות רפואיות, אך היא הייתה ללא סימני חיים, ולצערנו בתוך זמן קצר, נאלצנו לקבוע את מותה. צעיר כבן 21 סבל מחבלה רב מערכתית כתוצאה מהדף ורסיסים, היה בהכרה מלאה ותקשר איתנו. המשכנו בטיפול הרפואי, תוך כדי הפינוי למסוק צה"ל שנחת בסמוך, ופינה אותו לבי"ח, כשמצבו קשה ולא יציב".

חיילים מאבטחים צירים סמוך לדולב. צילום: דובר צה"ל
 
פראמדיק מד"א זאבי חפץ, הוסיף וסיפר: "הייתי בביתי ביישוב הסמוך דולב, כשלפתע שמעתי רעש חזק של פיצוץ והבנתי שמשהו קרה. מיד לאחר מכן, הזניקו אותי ודיווחו לי שיש פיגוע. עליתי לאמבולנס מד"א שנמצא בכוננות ביישוב, ונסעתי במהירות למקום. המראה בזירת הפיגוע היה קשה. הענקנו טיפול רפואי לפצועים, בהם גבר כבן 46, שהיה בהכרה מלאה, וסבל מפגיעות מרסיסים ומהדף בפלג גופו העליון. הוא סיפר לנו שבזמן שטיילו, לפתע נשמע פיצוץ עז, ושלושתם נפגעו. לאחר שייצבנו את מצבו, והענקנו לו טיפול רפואי, שכלל עצירת דימומים וסיוע נשימתי, העברנו אותו לאמבולנס, ופינינו אותו לחבירה עם מסוק צה"ל, שנחת בסמוך".
 
הרב איתן שרנב הספיק להזעיק את כוחות ההצלה ועל פי הדיווחים, מהמקום נמלט רכב לבן קטן, לכיוון לא ידוע. כוחות צבא, מד"א ומשטרה נמצאים במקום וכמה צירים באזור נחסמו. דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אמר בשיחה עם עיתונאים: "אנחנו מדברים על פיגוע חמור וקשה מאוד. מדובר במשפחה שהייתה במעיין ליד היישוב דולב. אל עבר המשפחה הושלך מטען או הופעל מטען שהיה שם מראש - עדיין לא יודעים להגיד". הוא ציין כי "שני פצועים פונו באופן מוסק על ידי חיל האוויר לבית החולים הדסה עין כרם ומעבר לזה ישנה עוד בת משפחה שמטופלת במקום". מנליס הסביר: "כוחות נוספים, גם של חטיבת "אפרים" בה התרחש הפיגוע וגם כוחות נוספים הוקפצו בשלב הזה, תגברנו את הכוחות באוגדה".
 


"המשימה מתנהלת בכמה מישורים - הראשון המישור המודיעני וגורמים מודעיניים נוספים, המישור השני הוא המרדף בשטח על ידי חסימות של חטיבת אפרים ובנימין שתוגברו בכוחות בשעה האחרונה", הוסיף, "המישור השלישי הוא מאמץ ההגנה הרגיל של למנוע תופעות של אירועים דומים כאלו". מנליס הדגיש כי "היתה התעוררות של מפגעים בודדים באיוש בתקופה האחרונה. היו הערכות מצב אצל הרמטכל מחשש לעליה בפיגועים. גם בדרום וגם בפיקוד מרכז.

ביוני 2015 נרצח במקום דני גונן בן ה-25 מלוד.  גונן בן ה-25 נפצע במצב אנוש לאחר שנורה ע"י פלסטיני בעת שרחץ במעיין עין ביבים. הוא עבר החייאה בשטח ומשזו לא צלחה הוא הובהל לבית החולים, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. יחד איתו נפצע ישראלי נוסף, אשר מטופל בבית החולים תל השומר. הירי בוצע מטווח אפס ומיד לאחר הירי המחבל ברח מהזירה.