מספר שעות לאחר הפיגוע במעיין דני הסמוך ליישוב דולב שבחבל בנימין, בו נרצחה רינה שנרב ז"ל ונפצעו אביה הרב איתן ואחיה דביר, מתחילים הפרטים להתבהר. בחדשות 13 דווח הערב (שישי) כי מדובר בפיגוע שדרש המון ארגון וכי משפחת שנרב התקשרה לבדוק האם המקום מאובטח כשהגיעה למקום בשעה 10:10, או אז נאמר לה כי צה"ל יגיע לאבטח את המעיין בשעה 11:00. עוד דווח, כי ייתכן והמטען היה מכוון בכלל כלפי כוח צה"ל.

אלון בן דוד, הפרשן הצבאי של "חדשות 13", ציין כי "מדובר בפיגוע שדרש המון ארגון. המטען שהתפוצץ הוכן מראש. הייתה פה מעבדת נפץ. המחבלים הכירו את המעיין. אין לי ספק שלפחות אחד מחברי החוליה הוא תושב האזור ומכיר את הסדרים שם ואת לוח הזמנים בו מגיע צה"ל לאבטח את האזור. המחבלים הטמינו את המטען כנראה בלילה, והפעילו אותו מרחוק כשהם צופים על המקום".

מוקדם יותר היום קיימו מפקד חטיבת "אפרים", אלוף-משנה יפתח נורקין ומפקד חטיבת "בנימין", אלוף-משנה שרון אסמן,  הערכת מצב בשטח וכן מסריקות של גדוד 90 של צה"ל בכפר דיר איבזיע שבחטמ"ר אפרים.

לפני כן הגיע ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, אל זירת הפיגוע בחבל בנימין. הרמטכ"ל סייר בשטח יחד עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן ומפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן ניב וקיבל סקירה על אודות תמונת המצב הגזרתית.



סריקות אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע ליד דולב. צילום: דובר צה"ל
סריקות אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע ליד דולב. צילום: דובר צה"ל



לאחר מכן קיים הרמטכ"ל הערכת מצב בשטח בנוכחות מפקדים נוספים מצה״ל, משירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל להעמקה בפרטי הפיגוע והחיפושים בגזרה. הרמטכ"ל אמר כי "אני כואב את כאבה של משפחת שנרב ואת הירצחה של רינה ז"ל. מייחל להחלמה מהירה של איתן ודביר, ומחזק את המשפחה ביום הקשה הזה. אנו נמצאים בעיצומו של מרדף שמובל על-ידי כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה, ומרכזים מאמץ מודיעיני מבצעי רחב לאיתור מבצעי הפיגוע הרצחני והחמור. אני בטוח ביכולתנו לאתר את המפגעים במהרה ובהמשך מתן מענה ביטחוני איכותי ורחב לתושבים המתגוררים ביהודה ושומרון".