הפרות סדר התרחשו היום (שישי) במספר מוקדים על גדר המערכת בגבול רצועת עזה בצל הלווייתה של רינה שנרב ז"ל, שנרצחה בפיגוע במעיין דני הסמוך ליישוב דולב שבחבל בנימין, בו נפצעו גם אביה איתן ואחיה דביר.



כ-8,000 פלסטינים יידו עשרות מטענים ורימונים וחיבלו בגדר המערכת במסגרת יום השישי ה-71 לצעדות השיבה לגדר. כוח צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות, כדי להרחיק את המפגינים מן הגדר. 122 פלסטינים, ביניהם שלושה חובשים, נפצעו במהלך ההפגנות, רובם מירי של כוח צה"ל, כך מסר משרד הבריאות בעזה.



העיתון הלבנוני "אל אחבאר" דיווח הבוקר כי ישראל סירבה להכניס את הכספים הקטאריים לרצועת עזה, עד שתתקבל התחייבות לשמירה על שקט עד לאחר הבחירות בחודש הבא. גורמים בארגון מסרו כי "הארגון עדכן את המתווכים שהצעדות על הגדר היום יהיו בעלות אופי מסלים יותר, וכי בעזה בוחנים את האפשרות לחדש תוך זמן קצר את פעולות הפגיעה בגדר, הפרחת בלוני התבערה וההטרדות הליליות". על פי הדיווח, הארגונים ברצועה דחו כאמור את הדרישה הישראלית. עם זאת, על פי הדיווחים השליח הקטארי נמצא כעת ברצועה.



בתוך כך, ב"כאן 11" ציטטו מקורות בעזה הטוענים כי חמאס הורה לפרוס את כוחות הריסון בלבוש אזרחי במוקדי ההפגנות בגדר. מארגני ההפגנות קראו לצביון לא אלים של ההפגנות ועודדו את המשתתפים להישמע לסדרנים, זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע קראו ל"עימות פתוח עם הכיבוש" במהלך ההפגנות.



יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שקט תמורת כסף - זה הדיל של נתניהו עם החמאס. שקט עכשיו, טילים אחרי הבחירות.


ההרתעה הישראלית נמחקה ונתניהו מאבד שליטה. ממשלת כחול לבן מתחייבת לא לעשות עסקאות פוליטיות עם החמאס על גבם של תושבי הדרום. המשוואה פשוטה, או שקט - או הכרעת כוחו הצבאי של החמאס".



במהלך הלילה, לוחמי צה"ל פגעו במחבל שהתקרב לגדר רצועת עזה, והשליך רימונים לעבר כוח שהיה במקום. על פי הודעת דובר צה"ל, תצפיות צה״ל זיהו מחבל חמוש מתקרב לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. המחבל השליך מספר רימונים לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים, שנערכו בנקודה בעקבות הזיהוי, הסתערו לעבר המחבל ופגעו בו. באירוע לא היו נפגעים לכוחותינו.



מוקדם יותר, מקור ברצועת עזה אמר ל"מעריב" כי המצב ברצועת עזה על סף הסלמה, ותלה את האחריות למצב במצב הכלכלי הקשה ברצועת עזה ועל מה שהוא הגדיר כרמייה של ישראל בנוגע להסדרה בינה לבין חמאס. "סבב הלחימה הבא הוא עניין של זמן". "המצב קריטי", ציין המקור, "יכול להיות שחמאס יהיה מעוניין להסלים את המצב". עוד הדגיש: "פעולות היחידים באות כדי לפגוע ואף לחטוף חיילים. כל המצב מראה שאנחנו עומדים בפני סבב, אולי מצומצם". עוד אמר המקור למעריב: "העוני הלך ונהיה יותר חמור. הפלגים הפלסטינים במבוכה בגלל שהעזתים הבינו שישראל עובדת עליהם, באמצעות המתווכים, והם עובדים על העם".