לאחר הפיגוע במעיין דני בו נרצחה רינה שנרב, התראיין הערב (שבת) יו"כ כחול-לבן, בני גנץ, לערוץ 12 ואמר: "בטחון זה המקצוע שלנו. אנחנו מכירים את כל הזירות בצורה הכי טובה, שירתנו בכל מקום, התנסנו בכל פעולה בכל אחת מהרמות, מהרמה הכי נמוכה עד הרמה הכי גבוה". גנץ ציין את הנסיון הבטחוני של חברי מפלגתו, "אני בוגי וגבי היינו רמטכ"לים, בוגי היה אף שר ביטחון ולפיד חבר בקבינט הבטחוני. בעזה צריך להחזיר את ההרתעה למקומה כמו שעשינו בצוק איתן, אם החמאס מוכן לשקט מוחלט והחזרת הבנים יש על מה לדבר, אם לא - צריך לעשות מאמץ לשקם את ההרתעה". 
הרמטכ"ל לשעבר התייחס למצב הבטחוני: "אי אפשר לתת להקרנה מעזה לדרדר בתוך יהודה ושומרון, יש קישור בין שתי החזיתות הללו. אנו נציף את השטח בכוחות ונפעל בצורה ממוקדת כנגד המפגעים עצמם ובצד שלישי ננהל מגעים עם הרשות הפלסטינית". בנוסף, העביר גנץ ביקורת על ראש הממשלה, "לא נוסעים לאוקראינה לביקור שלא קשור כלל למה שקורה במדינה". 
אז מה שצריך זה עוד צוק איתן?
"מאמצים צבאיים אינם תוכנית כבקשתך, אם נצטרך ללכת למערכה רחבה אנו נגדיר את המטרות שלה, נשתמש בכל הכלים האופרטיביים שיש לנו, בים באוויר ביבשה. בנוסף נגדיר לצבא לאן הוא הולך ומה הוא הולך לעשות. עזה תהיה שקטה לחלוטין וההרתעה תחזור למקום, ואז ניתן לפתח תקווה אצל תושבי עזה. חמאס אשמים במצב בעזה, ישראל איננה אשמה". 

אתם תתנו כל הסכם בהשבת הבנים?
"חד משמעית. אנחנו לא נתעסק עם דברים הומנטריים אבל כל דבר שמעבר לזה נתנה בהשבת הבנים הביתה. אני מחוייב להשבת הבנים כולם, לא נעשה שום מהלך ארוך טווח בלי השבת הבנים". 

סיעת כחול-לבן. צילום: אלעד מלכה
סיעת כחול-לבן. צילום: אלעד מלכה

 
גנץ התייחס למבצע צוק איתן בו שירת כרמטכ"ל ואמר: "בני גנץ יחד עם בוגי וראש הממשלה נתניהו הביאו שקט ראוי במשך 3 וחצי שנים. אם הייתי שר ביטחון הייתי מנחה את הצבא להיערך למלחמה בעזה. אי אשפר לתת לתהליך של הפרת הריבונות והפגיעה ברכוש להימשך. החמאס שולט ברצועה - שיתן את הדין".
מה לגבי משא ומתן עם אבו-מאזן?
"קבענו במצע שלנו חובה מוסרית לחתור לשלום בתוך מגבלות הביטחון של מדינת ישראל. לא חוזרים לקוי 67, לא עושים שום פעולה חד צדדית. בצד השני מישהו צריך לרצות לטובת העם שלו, זה תהליך שנתניהו לא קידם כלל בשנים האחרונות. אי אשפר להסתתר מאחורי גופים צבאיים כל הזמן, נתניהו לא עשה שום דבר הרמה המדינית". 
 
חתמת על הסכם עודפים עם ליברמן.
"אנחנו נהיה הסיעה הגדולה בכנסת אחרי הבחירות. ליברמן שותף אסטרטגי עתידי ואנחנו לא נזרוק שום קול לפח אלא כל קול הוא שותף למהפך. יש בינינו הרבה דברים משותפים, אנחנו לא אנשי שמאל". 
בנוגע לממשלת אחדות אמר יו"ר כחול-לבן: "אנחנו הולכים לנצח בבחירות ולקרוא להקמת ממשלת אחדות עם הליכוד כשאנחנו מובילים. לאחר שיהיה גוף מרכזי נקרא גם לשותפים אחרים. אנחנו נשרת את כל אזרחי מדינת ישראל. אנחנו נשב רק עם אנשים שמכירים את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". 
כשנשאל על פרשת החפרפרת ונושא ההדלפות במפלגתו אמר: "אני נושא באחריות לכחול לבן, ואעשה את כל מה שאני יכול כדי להבטיח שאף אחד לא יפגע בנו. אינני מצטער על כך, עשיתי זאת בעבר ואעשה זאת בעתיד. אנו לא מחפשים חפרפרת, החשודים היחידים שנמצאים היום במערכת הבחירות נמצאים בממשלתו של נתניהו". 
"ביני ובין לפיד יש שותפות אמיתית וחברות אמיתית", אמר גנץ. "אנחנו מדברים שעות ומתכתבים כל יום. הסיפור היחידי שחשוב בבחירות זה איך ממשיכים, האם המדינה ממשיכה עם ממשלת שחיתות או הולכת לחזון חדש".

עם יאיר לפיד, "חברות אמיתית". צילום: אלוני מור
עם יאיר לפיד, "חברות אמיתית". צילום: אלוני מור