בית המשפט העליון פסל הערב (ראשון) את מועמדותם של חברי עוצמה יהודית בנצי גופשטיין וברוך מרזל. פסק הדין ניתן בידי תשעת שופטי העליון. את חוות הדעת העיקרית כתבה הנשיאה אסתר חיות. הערעורים בכל הנוגע למועמדותם של איתמר בן גביר, עוצמה יהודית והרשימה המשותפת נדחו משלא נמצאה תשתית ראייתית מספקת לביסוס הפסילה שהתבקשה בעניינם.

"ההחלטה לקבל פה אחד את הערעור שהוגש בעניינו של גופשטיין ולמנוע את השתתפותו בבחירות התקבלה על בסיס עשרות ראיות המעלות תמונה ברורה, חד-משמעית וגלויה על פניה – ולפיה בהתבטאויותיו הרבות ובמעשיו כמי שעומד בראש ארגון להב"ה מסית גופשטיין באופן שיטתי לגזענות נגד הציבור הערבי באופן המצוי הרחק בעומק האזור האסור של הסתה לגזענות", כתבה חיות על גופשטיין.

בעניינו של מרזל נכתב כי "התמונה המצטיירת מעיון ברצף ההתבטאויות של מרזל לאורך השנים בקולו ובין היתר, בעמודי ה"פייסבוק" וה"טוויטר" הנושאים את שמו, היא תמונה הצבועה בצבעים עזים, ברורים וחד-משמעיים של הסתה לגזענות".

השופט נועם סולברג, בדעת מיעוט, סבר כי אין להורות על פסילת מועמדותו של ברוך מרזל. סולברג קבע כי "הודאתו של מרזל כי כשל בלשונו, חזרתו החד-משמעית מדברים שנאמרו ופנייתו לחברת פייסבוק - משיגים את תכליתה של הוראת סעיף 7א. אכן, ישנו ספק בדבר כנות חרטתו על העבר, ושינוי אורחותיו לעתיד לבוא, אולם על הספק לפעול לזכותו של מרזל".