השר ישראל כ"ץ, התייחס הבוקר (ראשון) בכאן ב' למתיחות בצפון, שיתוף הפעולה עם ארה"ב והמתקפה של צה"ל נגד המילציות האיראניות בסוריה: "ההתייחסות לפעולה היא בשל העובדה שתוכננה כאן תקיפה אווירית של איראן על יעדים ישראליים. הפעולה כוונה לפגוע בראש הנחש ולעקר את שיניו. ראש הנחש זו איראן, שיני הארס הם סולימאני וכח קודס. המתקפה נועדה למנוע תקיפה ולהעביר מסר", אמר. שר האנרגיה, יובל שטייניץ, אמר בתכנית של אילה חסון ב-103FM: "".זו עליית מדרגה?
"היו כבר ניסיונות בעבר שעליהם ישראל הגיבה בצורה ברורה. יש פה מערכה מול איראן, שפועלת מסוריה באופן ישיר. אנחנו פוגעים קודם כל בראש הנחש, הפעולה הזו נועדה למנוע להעביר מסר ברור לאיראן ולכל האזור שאין לאיראן ושלוחיה שום חסינות. נערכנו למנוע את התקיפה, הפעילות הזו מבוססת על מודיעין איכותי ועל יכולת מבצעית גבוהה. ראש הממשלה הוביל את הדברים, קיבל את ההחלטה, לקח את האחריות, ואלו התוצאות. אנחנו חושפים את המזימות שלהם ופועלים למנוע אותם בכל מקום. כל מדינות האזור יודעות שישראל היא העוגן שניתן להישען עליו". לדבריו, "מי שרוצה למנוע מלחמה כוללת עם איראן צריך להלום כעת ולהפגין עוצמה. אלמלא הפעילות שגורמי צה"ל מבצעים בשנים האחרונות, איראן כבר הייתה ערוכה. היא הקימה מיליציות בסוריה, אחרי עשרות שנים של שקט. אנחנו נושאים באחריות", אמר כ"ץ. 


זה לא עלול להתדרדר למלחמה?
"רק הפגנת עוצמה ישראלית ועולמית יכולה לקפל את איראן מנושא הגרעין, ולקפל אותה מסוריה ומכל הבסיסים שהיא בונה באזור. זה לא ילך בשום הידברות אחרת. הם עדיין קיימים בסוריה, אבל הם לא הצליחו לייצר את התשתית המאיימת שהם תכננו להקים שם".

פורסם שארה"ב לא מרוצה מהתקיפות בעיראק.
"אני לא אתייחס לתקיפות שלא נלקחה עליהן אחריות. ישראל פועלת במקומות שונים והתיאום בינינו לבין ארה"ב הוא יוצא דופן. אנחנו לא נוטלים אחריות, אני לא אתייחס לעניין העיראקי, אבל ישראל פועלת בכל מקום כדי לפגוע ביכולות ולאתר מזימות".

שטייניץ: "אנחנו מנצחים והאיראנים מפסידים"
 
שר האנרגיה, יובל שטייניץ, התייחס אף הוא לתקיפה בסוריה ב-103FM. לדבריו, "אנחנו במערכה קשה ומתמשכת מול איראן, ומול הניסיון האיראני להעביר את צבאו, את משמרות המהפכה ואת בסיסי הטילים לתוך סוריה כדי לאיים עלינו מגבולנו הצפוני. שמעתי את הסוף של מה שאמר כתבכם לגבי הציר האיראני שאנחנו מסכלים. צריך לשים דברים על דיוקם, האיראנים מעוניינים לבנות בציר הזה כדי להשמיד את ישראל, זו מטרת העל. לכן אנחנו לא סתם פועלים נגד הציר, אנחנו כבר ארבע שנים, בהחלטה היסטורית, נועזת מאין כמותה של נתניהו.. כי מעולם לא סיכלנו התעצמות צבאית קונבנציונאלית בצד השני לפני כן. ארבע שנים שאנחנו במערכה קשה ומאוד מוצלחת עד עכשיו נגד ההתבססות האיראנית בסוריה".

מה אתה אומר על ההערכה שזו תגובה על הפעולות של ישראל?
"אני לא אגיב על הטענות והשמועות על פעולות שלנו בעיראק או בלבנון, אני אתייחס רק לסוריה. המערכה נגד איראן היא באמת מערכה רחבה מאוד כי איראן מנסה להשתלט על כל המזרח התיכון, בין השאר כדי להיות מסוגלת ללחוץ. לא נשכח גם את המערכה מול הגרעין האיראני שהיא לא פחות חשובה".

ישראל לא מודאגת מכך שטראמפ רוצה לעשות משא ומתן עם האיראנים והם אלה שלא רוצים?
"קודם כל, צריך להגיד את האמת, יש פה הישג אדיר של מדינת ישראל ואפילו של נתניהו אישית. גם בתקופת אובאמה הסנקציות הראשונות שהוטלו על איראן ב־2012-2011, שהיו קשות וחמורות לא כמו אלה לפני 20 שנה, וגם עוד פעם בסבב השני עכשיו, הכלכלה האיראנית קורסת, בניין הכוח שלהם נפגע וכשהם מנסים בשארית הכוחות לבנות מערך צבאי בסוריה ולהתפשט ברחבי המזרח התיכון אז ישראל בולמת אותם".
 
 

אבל זה לא מונע מהם לסייע לחמאס בעזה, לסייע לחיזבאללה.
"את צודקת, אבל בוא נגיד שגם בנושאים הללו הצלחנו למנוע את הרוב הגדול של הניסיונות האיראניים להבריח נשק לעזה ונשק טילים מדויקים לחיזבאללה בלבנון".

אז מאיפה הטילים מגיעים לעזה בכל זאת?
"חלק גדול מהם בייצור עצמי, חלק בכל זאת הוברחו בעבר, גם אחרי צוק איתן הם נשארו עם מלאי של אלפי טילים. לא חיסלנו אותו בצוק איתן - רק דיללנו אותו. זה לא שיש הצלחה של 100 אחוז ודרך אגב אני רוצה לומר, אם האיראנים ימשיכו וינסו לפגוע בישראל בכל מיני פעולות גמול בצפון או בכלל, אין לנו חסינות של 100 אחוז. אני כן יכול להגיד בצורה ברורה וחדה שבמערכה הזו שמתנהלת 4 שנים, שהציבור רואה רק חלק קטן ממנה כי חלק גדול ממנה מתנהל במישור החשאי, אנחנו מנצחים והאיראנים מפסידים כי הם לא הצליחו להקים מערך צבאי משמעותי רציני בסוריה מולנו".

יש להם את חיזבאללה עם 100 אלף טילים מכוונים לישראל.
"עדיין אם איראן בעצמה, עם כל היכולות שלה, הייתה נאחזת בסוריה כמו שהם קיוו לעשות ב־4 השנים האחרונות, זה איום בסדר גודל אחר מאשר חיזבאללה או חמאס. לכן, ההחלטה של נתניהו והקבינט למנוע את הדבר הזה בינתיים מתגלית כהחלטה נכונה מאוד".