הסערה החדשה: בליכוד זועמים על חבר הכנסת רם בן ברק (כחול-לבן), לאחר שהאחרון הוקלט בראיון בשבתרבות בשהם באומרו כי "הם שחורים, אנחנו לבנים". במפלגת השלטון טענו כי מדובר ב:עוד התבטאות אומללה של אנשי מפלגת לפיד-גנץ נגד מצביעי הליכוד. אחרי שקראו לנו מנשקי קמעות ומזוזות, אחרי שקראו לנו בבונים, עכשיו ח״כ רם בן ברק מכנה את מצביעי הליכוד ״שחורים״. התשובה שלנו תגיע בקלפי - הליכוד חייב לנצח את ההתנשאות של השמאל".
מדובר בראיון עם העיתונאי צחי דבוש, במהלכו אמר בן ברק: "אתה רוצה לקרוא לזה ימין ושמאל? תקרא לזה ימין ושמאל. אתה רוצה לקרוא לזה שחור ולבן? תקרא לזה שחור ולבן. הם שחורים, אנחנו לבנים. כוונתי היחידה ואחזור עליה שוב הייתה להבהיר לאן המדינה הולכת - אם נמשיך עם המשטר הקיים מדינת ישראל הולכת להיות מדינה חשוכה. אנחנו בכחול לבן מתחייבים ב-17.09 להקים מדינה דמוקרטית, נאורה, שיוויונית וליברלית".
שר התקשורת ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) מיהר להגיב, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אני מניח שבקרוב יצאו 'הבהרות' ו'חידודים' באשר לדברים שאמר רם בן ברק, אבל כבר קראו לנו צ'חצ'חים, אספסוף, מנשקי קמעות ושאר פנינים - אז אני מבין שעכשיו פשוט החליטו שאנחנו 'השחורים'. לא יעזור לכם כלום! התמיכה בליכוד היא רבה ואותנטית, חוצה גבולות ומגזרים, ותביא לנו בעז"ה, שחור על גבי לבן, ניצחון גם בספטמבר".

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, אמר בתגובה לדברים: "הגזענות עדיין כאן, חיה ובועטת, לצערנו. ח"כ רם בן ברק תתבייש. לכנות אנשים שחורים, כי הם בוחרים להצביע למפלגה שאינה נראית לך? פעם בבונים, פעם מנשקי קמעות וכעת שחורים. ראשי כחול לבן, תתנערו מהאמירה הגזענית והחמורה של חבר רשימתכם".

 
שר המשפטים אמיר אוחנה (ליכוד) ענה לו בציוץ משלו: "רם, מפלגה שמתיימרת לדבר בשם האחדות, ובכלל אדם בוגר ומעמיק לא יכול לצייר את המציאות הישראלית המורכבת בצבעי שחור-לבן, "הטובים נגד הרעים" או, איך קראת לזה, הליברלים נגד הפשיסטים. לא רק שזה לא נכון, זה גם מתכון די בטוח לפילוג ולשיסוע. אני מבין שאנחנו בעיצומה של מערכת בחירות, ועדיין".
 
ח"כ בן ברק הגיב לסערה כשצייץ בטוויטר: "איזה שטויות. הכוונה היא לחושך ואור שחור ולבן ליברלי ופשיסטי. כל דבר אחר זה פשוט לא נכון. וחבל שלוקחים את זה לשם".