רגע לפני שהזמר עדן חסון עלה לבמה במהלך פסטיבל לייב בשדרות, נשמעה במרחב אזעקת צבע אדום, שלוותה ביירוט רקטה שנורתה מרצועת עזה בשמי העיר. במהלך המנוסה של אלפי בני האדם שהיו במקום וחיפשו מרחב מוגן, שבעה נזקקו לטיפול רפואי, בהם אישה כבת 30 במצב קל, עם חבלות בגפיים, שנפלה, ושישה נפגעי חרדה. 


 


חסון, שלקח קשה את האירוע המטלטל, שיתף לאחר מכן את עוקביו באינסטגרם: "תושבי שדרות, פעם ראשונה שחוויתי איתכם את החוויה הנוראית הזאת. שנייה לפני שאני עולה לבמה, כולכם בריגוש ובשמחה מחכים להופעה, כבר צועקים לשמי ופתאום - צבע אדום. לא הבנתי מה קורה, חשבתי זיקוקים. המאבטח שלי חוטף אותי לממ"ד, ילדים צועקים מחפשים את אחים שלהם, אמא בוכה, מחפשת את הבן שלה. הלב שלי גמור. פעם ראשונה שבכיתי מעצב ביום ההולדת שלי. אני מבטיח לכם. אני אגיע אליכם להופיע שוב - מתי שאוכל".



צילום מסך אינסטגרם



הזמר ‏איתי לוי, שגם הופעתו בוטלה בגלל האירועים, אמר: "בדרכי להופעה בשדרות בה ציפיתי לראות ולשמח אתכם הקהל המדהים שלי שהגיע מכל הסביבה, עודכנתי שההופעה לא תתקיים הערב בשל המצב הביטחוני. הצטערתי מאוד לשמוע אך נאלצתי להישמע להוראות ולבטל את ההופעה. בימים קשים אלו, אני מחזק את ידכם של תושבי הדרום, אתם הגיבורים האמיתיים. אבוא בהזדמנות הראשונה לשמח אתכם. אוהב וחושב עליכם המון".

ראש עיריית שדרות אלון דוידי אמר: "אנחנו בסיומו של ערב קשה. נאלצנו להפסיק פסטיבל עם אלפי תושבים שרצו לתפוס מחסה בזמן ההופעה. אני קורא מכאן לראש הממשלה ולשרי הקבינט לבוא חשבון עם החמאס. לא ייתכן ששגרת חיינו תופר פעם אחר פעם ללא תגובה הולמת. רק מבצע צבאי רחב יחזיר את השקט והביטחון לשדרות ועוטף עזה".