חזית הדרום מתחממת: מטוסי חיל האוויר תקפו יעדי טרור ברצועת עזה, כך דיווח הלילה (שני) דובר צה"ל. על פי ההודעה, בין היעדים שהותקפו היה מתחם צבאי של ארגון חמאס בצפון הרצועה ומשרד מפקד גדוד של חמאס. הפלסטינים לא דיווחו על נפגעים כתוצאה מהתקיפה. במקביל לכך, בתקשורת הלבנונית מדווחים כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו מפקדה של החזית העממית - המפקדה הכללית באזור בקעת הלבנון, קרוב לגבול עם סוריה.



בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות הערביות, נראות מערכות ההגנה האווירית יורה לעבר כלי הטיס. גורם רשמי בארגון הפלסטיני אמר לרשת א-נהר הלבנונית כי כתוצאה מהתקיפה לא היו נפגעים אך נגרם נזק לרכוש.



בנוסף לכך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע כי בעקבות הירי הרקטי מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל, החליט ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, על הורדת חצי מכמות העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום החל משעות הבוקר ועד להודעה חדשה, וציין כי הפעולה תפגע באספקת החשמל ברצועת עזה "באופן משמעותי".



התקיפות באו אחרי יום מתוח בדרום ובצפון. אתמול בערב שוגרו שלוש רקטות לעבר ישראל, כאשר שתי רקטות יורטו באמצעות מערכת "כיפת ברזל" והשלישית נפלה בשטח פתוח. שיגור הרקטות התרחש במהלך פסטיבל לייב שדרות, שהופסק במהלכו וגרם לבהלה רבה בקרב השוהים בו, ולמספר פצועים שנפגעו במהלך מנוסתם למרחב מוגן. בשל אירועי היום הודיעה עיריית שדרות כי יומו השני של הפסטיבל, שיועד לילדי העיר ומופע "אלומיני" שהיה אמור להתקיים בעיר בוטלו. 


לא מצליחים לראות את הסרטון? חווים תקלה? לחצו כאן למעבר לכתבה באתר המותאם

האירועים האחרונים מגיעים על רקע המתיחות בצפון לאחר סיכול הפיגוע שתוכנן על ידי כוחות איראניים בסוריה. כזכור, כבכל יום שישי ב־71 השבועות האחרונים, בשישי התרחשו הפרות סדר במספר מוקדים על גדר המערכת בגבול רצועת עזה, בשעה שבה התקיימה הלווייתה של רינה שנרב ז"ל, שנרצחה בפיגוע במעיין דני, הסמוך ליישוב דולב שבחבל בנימין, שבו נפצעו גם אביה איתן ואחיה דביר.
 
במהלך שישי בלילה פגעו לוחמי צה"ל במחבל שהתקרב לגדר רצועת עזה והשליך רימונים לעבר כוח שהיה במקום. על פי הודעת דובר צה"ל, תצפיות צה״ל זיהו מחבל חמוש מתקרב לגדר המערכת בצפון הרצועה. המחבל השליך מספר רימונים לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים, שנערכו בנקודה בעקבות הזיהוי, הסתערו לעבר המחבל ופגעו בו. באירוע לא היו נפגעים לכוחותינו.