על רקע האירועים הביטחוניים האחרונים ברצועה ובעוטף עזה, והאיומים המגיעים מהגזרה הצפונית בהתבססות איראן בסוריה ושיתוף הפעולה עם ארגון הטרור חיזבאללה, התראיינו הבוקר (שני) פוליטיקאים שונים בערוצי התקשורת והגיבו לדברים - חלקם קוראים להרגעת הציבור וחלקם תומכים בסבב לחימה נוסף ברצועה. 

בראיון לכאן ב' תקף שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, את ממשלת נתניהו. "מה שיצרנו במו ידינו זה ממש ברית בין רצועת עזה לחיזבאללה ולאיראנים", הוסיף ליברמן בראיון. "מה שאיראן מנסה לבנות בתוך רמת הגולן הסורי זה חיזבאללה מספר 3. חיזבאללה מספר 2 כבר קיים בתוך רצועת עזה". 
זה הרגע לצאת לסבב נוסף?
"קודם כל, לפני שיוצאים למבצע צריך להפעיל את הראש קודם ואחר כך את הכוח. לא קיימת יותר הרתעה ישראלית בדרום. יורים באמצע פסטיבל לכיוון 4,000 אנשים. אני לא זוכר השפלה כזאת, וגם התגובה של ישראל זאת השפלה יותר גדולה". 

יואב גלנט. צילום: מרק ישראל סלם



"חמאס משחק באש"

מספר דקות לפני ליברמן דיבר בכאן ב' שר העלייה והקליטה, יואב גלנט, והתייחס להתפתחויות האחרונות ברצועת עזה, בסוריה ולבנון. "אני לוקח את האיומים של האויב ברצינות", הבהיר גלנט בפתח דבריו. "אסור לאפשר לאויב להגיע לעמדת יתרון בימי שגרה כדי שיוכל להשתמש בו בשעת מלחמה. לא נאפשר הקמת צבא איראני בסוריה. לא נאפשר את ההתבססות הזאת בסוריה".
 
השר הצהיר כי "כשיהיה צורך נפעל בעוצמה גדולה. מלחמה זו האפשרות האחרונה ולפני כן צריך למצות כל אפשרות. חמאס אינו מעוניין בגלישה לעימות אבל הוא ואחרים מטעמו משחקים באש. אסור להיות פזיזים. אנחנו נקבע את העיתוי והתנאים".
 
יו"ר ימינה, איילת שקד, התייחסה אף היא למתיחות בדרום בתכנית "העולם הבוקר" בערוץ 13. לדבריה, "צריך להחליט אם הולכים למערכה ברצועה, תושבי עוטף עזה מוכנים להתפנות מהבתים לשם כך". 
 
ח"כ גדעון סער, לעומת זאת, אמר בגלי ישראל: "אני לא מציע להיתפס לבהלה, אנחנו במצב מורכב עם פוטנציאל הסלמה בשתי חזיתות אבל בסופו של דבר אין סיבה להיכנס לבהלה. הירי בזמן פסטיבל בשדרות הוא חמור ביותר, אנחנו צריכים לפרק את התשתיות של חמאס, אנחנו חייבים ליצור משוואה חדשה".

צילום: אבשלום ששוני


מנגד, מספר 10 במחנה הדמוקרטי וראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, לא חסך ביקורת מהתנהלות הממשלה בימים האחרונים, ואמר בגל"צ כי "האזרחים בעוטף עזה מופקרים לסינוואר, שמחליט מתי תהיה אש ומתי לא תהיה אש. לישראל יש אסטרטגיה, היא רק לא מודיעה עליה, והיא לשמור את החמאס פעיל ובועט כדי להחליף  את הרשות הפלסטינית ברמאללה. נתניהו מחזיק את הדרום על אש קטנה בצורה מופקרת". 
 
הוא סיכם את דבריו באומרו כי "צה"ל, השב"כ, גורמים בינלאומיים וחלק מהשרים הגישו פעם אחר פעם תוכניות מפורטות הנוגעות לאסטרטגיה ארוכת טווח מול עזה והקבינט אפילו לא דן בהן".