פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (שני) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד תושבת נתניה בת 39 בגין ניסיון לרצח של בנה בן ה-4 ובעקבות עבירות איומים. בד בבד עם הגשת כתב האישום הוגשה בקשה למעצרה של הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.



על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עוה"ד יעל לוי, תושבת נתניה מתגוררת בדירתה עם בן זוגה, (המכונה א.א. בכתב האישום), ועם ילדיה, האחד בן 4 (המכונה בכתב האישום ב.ב) והשני בן 12 (המכונה בכתב האישום ג.ג). יש לציין כי בנוסף מתגורר עמם בנו של בן זוגה (המכונה בכתב האישום ד.ד) בן ה-21. 



לפי המסמך, ב-18 לאוגוסט שהו בני הזוג בבית יחד עם הילד בן ה-4, בעוד שילדיהם הגדולים יותר שהו מחוץ לבית. בשעה 21:30 בערך נכנסה הנאשמת לחדר בו שהה בן זוגה, והודיעה לו על כוונתה לצאת מן הבית ולקחת עמה את בנה בן ה-4 (ב.ב) לטיול. בתגובה לכך, הוא הביע את התנגדותו לכך שתצא עימו לאחר שצרכה אלכוהול. בהמשך, היא חזרה לחדר, הביעה בפני בן זוגה את מורת רוחה על כך שאינו מתייחס אליה, ואמרה כי בכוונתה לארוז חפציה ולשוב למדינה במזרח אירופה. הוא השיב לה כי היא יכולה לעשות כרצונה.



בעקבות חילופי הדברים והאווירה שנוצרה בינו לבין הנאשמת, החליט א.א כי מוטב שילון אותו לילה עם ילדיו בבית מלון, בנפרד מבת זוגו, ועל כן, יצא בן הזוג מהבית על מנת להחזיר את ג.ג בן ה-12 ואת ד.ד בן ה-21 אל הבית, בכדי שיארזו חפציהם לצורך לינה מחוץ לבית. עם שובם לבית, הוא ביקש מילדיו שילכו לארוז חפציהם.



בשעה 22:30 בערך, פרץ בין בני הזוג דין ודברים קולני, במסגרתו נטלה הנאשמת בסכין שאורך להבה כ-12 ס"מ, ואיימה על בן זוגה שלא יעשה זאת, ושאם יעשה כן, תחתוך את עצמה ותדפוק את ראשה בקיר, ותעליל כי הוא זה שפגע בה. בשלב זה, ביקש בן זוגה מבנו בן ה-21 לתעד את האירוע באמצעות סרטון וידאו, כיוון שחשש שבת זוגו תפעל כפי שאמרה ותעליל עליו כי נהג בה לכאורה באלימות. בנו עשה כדברו, ולאחר מכן, ירד וחיכה ברכב עד אשר יצטרפו אליו אביו ואחיו.



איימה שתפגע בעצמה



בשלב זה, הילד בן 12, אשר שהה לצד הנאשמת בבית, התקשר לבן זוגה והפציר בו לחזור במהרה הביתה מכיוון שאמו עומדת עם סכין ליד החלון ומאיימת שתפגע בעצמה ותעליל כי הוא זה שפגע בה. בתגובה, מיהר בן הזוג חזרה לבית, ומצא אותה עומדת ליד החלון בחדר הילדים, וחוזרת ומאיימת כי תפגע בעצמה ותעליל כי הוא שפגע בה. בעקבות כך, הוא ביקש מ-ג.ג שיילך לארוז חפציו, אך בת זוגו התנגדה לכך וביקשה כי יישאר.



מיד לאחר מכן, הוא אמר לנאשמת כי הוא יזעיק משטרה וכי הדבר יביא לגירושה מהארץ. בתגובה לכך, מיהרה הנאשמת לחדר הצמוד בו שהה הילד בן ה-4, בעודה מחזיקה בסכין, תפסה אותו. בידה ולקחה אותו חזרה לחדר הילדים. כל זאת, בעודה קוראת בקריאות פרידה ברוסית, אותן הפנתה הנאשמת לילד, בהן "תגיד להתראות לבן שלך" ו"פרושיי", שהינה מילת פרידה ברוסית, המביעה פרידה נצחית.



בהגיעה חזרה לחדר הילדים, בעודה נושאת בידיה את בנה והסכין, ותוך שהיא חוזרת ואומרת לבן זוגה שייפרד מבנו וכי תקפוץ מהחלון יחד איתו, הנאשמת הרימה את הבן בידיה. השעינה אותו על זרועה הימנית וכרכה עם אותה היד את הסכין סביב צווארו. בידה השמאלית אחזה הנאשמת ברגליו, ובעודו מונח במנח זה, הוציאה אותו מחלון הקומה העשירית כך שפלג גופו מברכיו ומעלה מוטל החוצה.



בתגובה לכך, קרא בן הזוג קריאות תחינה לעברה וביקש שלא תעשה זאת, והבן בן ה-12 שעמד אותה עת מחוץ לחדר וראה את הנעשה, זעק אף הוא לעבר הנאשמת, והתחנן כי תחדל ממעשיה. בשלב זה בן ה-4, המוטל מחוץ לחלון, החל זועק כשלהב הסכין סביב צווארו וכשהאם החלה מרפה מאחיזתה בו ומאיימת בפני בן זוגה כי תזרוק את בנם אם יתקרב. בשלב זה, הנאשמת איימה על בן זוגה כי תדקור אותו אם יתקרב אליה.



בתגובה לקריאותיהם, היא החלה למשוך את הבן פנימה לתוך הבית, כאשר בן זוגה מפציר בו שישתחרר מאחיזתה, ונחלץ במהרה לקחת אותו מידי הנאשמת. כתוצאה מכך שאחז א.א ב-ב.ב ושלף אותו מידי הנאשמת, נחתך א.א בזרועו הימנית מהסכין שאחזה אותה העת הנאשמת בידה.



בתגובה לקריאות א.א, ביצע בן ה-4 תנועות התנגדות והשתחרר מאחיזת אמו בת ה-39, ורץ לעבר אחיו בן ה-12, למשמע הפצרותיו של אביו. בשלב זה, טרק האב את דלת החדר והחזיק בה מבחוץ, על מנת למנוע מזוגתו לצאת. היא ניסתה למנוע זאת באמצעות כף רגלה, אך הוא החזיק את ידית הדלת עד אשר זיהה כי ילדיו נמלטו החוצה. בשלב זה, הוא נמלט, והשלושה יצאו מהבניין והצטרפו לילד בן ה-21.