פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז משה דיין ללימודי המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב, התייחס הבוקר (שני) בתכניתה של אילה חסון ב-103FM לנאומו של מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, ואמר כי "יש בו פאניקה מסוימת", אך הבהיר כי "צריך לקחת את דבריו ברצינות".



"אם אני בוחן את הנאום הזה, המשקל של 90-80 אחוז ממנו הוא בעצם חזרות על שיח שחסן נסראללה מצטיין בו", הסביר רבי בפתח דבריו. "אני כן חושב שמתחת לטון הצדקני והמתלהם הרגיל שלו, יש כאן קורטוב של חוסר נחת, חוסר שקט ואולי אפילו פאניקה מסוימת". 

לדבריו, "צריך לזכור שישראל עובדת כיום מחוף הים התיכון עד למפרץ הפרסי. שלוש מדינות בתוך הטווח הזה - לבנון, סוריה ועיראק - הפכו זה מכבר לנמל בית של איראן ושל שליחיה". 
 


"נסראללה, כאחד השליחים, לא רק נשכב על הגדר למען פטרוניו כדי לבוא ולומר 'לא היו דברים מעולם' בכל מה שקשור לסיכול המהדהד של פיגוע רחפני הנפץ שהיה אמור להתנהל, אלא גם סובל ישירות מהיד הכלכלית המתקצרת, ממה שהוא רואה לתדהמתו בעיראק. לפי טענתו, ישראל עושה כבתוך שלה והלוא אם אני יכול לשלוף משהו מהנאום שלו זה שהוא אומר 'לבנון לא תהיה עיראק', 'אנחנו נשנה לכם את חוקי המשחק'. אני חושב שאין כיסוי לאיומים האלה אם נשפוט את הרקורד שלו בעבר, אבל אנחנו תמיד אומרים 'אשרי האדם מפחד תמיד', ואת נסראללה בכל זאת צריך לקחת ברצינות. לכן, יותר משאני חושב שהנאום שלו הוא אייטם בפני עצמו, אני חושב שזה בהחלט אות וסימן לשינוי המערכים במזרח התיכון".

המומחה למזרח התיכון סיכם את דבריו באומרו כי "אנחנו במערכה מסוג אחר שיש בה נפיצות, אבל בשורה התחתונה אני חושב שלא איראן, לא חיזבאללה ובוודאי שלא ישראל רוצים במלחמה כוללת, אז אם את שואלת אותי אנחנו נראה עוד מאותו דבר בשנה הקרובה".