הערכה במערכת הפוליטית: בליכוד עושים ויעשו כל מאמץ אפשרי כדי למנוע אובדן קולות בימין. היום (שני) דווח על קיום פגישות בין ראש מפלגת עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, לבין נתן אשל, איש סודו של בנימין נתניהו. לפי אותם דיווחים, השניים נפגשו בביתו של אשל בתל אביב ודנו בסיכוייה של עוצמה יהודית בבחירות. 

כמו כן, לפי גורמים פוליטיים, בנימין נתניהו עושה מאמצים כבירים כדי לשכנע את יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, לפרוש מהמירוץ הפוליטי תמורת תפקיד שר בממשלה עתידית. כמו כן, לפייגלין הובטח לכאורה סיועה כספי משמעותי בכיסוי חובות המפלגה. גורמים בסביבתו של יו"ר מפלגת זהות טוענים כי בינתיים אין סימנים לשינוי התוכניות.



עם זאת, גורם פוליטי בכיר אמר היום בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "משה פייגלין יקנה את עולמו אם יסיר מועמדות ויצטרף כחבר ממשלה". לדבריו, ציבור תומכיו המידלדל מצפה ממנו לגלות בגרות פוליטית, ולהיכנס לראשונה אי-פעם לממשלה בתור שר בישראל. בתוך כך, גורם אחר אמר ל"מעריב אונליין" כי "השיחות האינטנסיביות עם משה פייגלין החלו לפני כשבוע. בהתחלה הוא הקשיח מאוד את עמדותיו והדברים כמעט ולא התקדמו. עד היום". לדבריו, היום חלה התקדמות ונכון להערב אפשר להמר ב-70% מתוך 100% שעד סוף השבוע מפלגת זהות תוותר על המשך ההשתתפות בבחירות.



"מה שחשוב לפייגלין - זה לקבל הבטחה עם קידום חוק קנאביס, זה מה שהוא הבטיח לבוחריו ועל זה קיבל תמיכת הקהל", ציין הגורם, "מאוד יתכן שיוצע לו תיק 'כלכלי', כמו הגנת הסביבה, תיירות או חקלאות". כידוע, לפי הסקרים האחרונים מפלגות זהות ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה ומקבלות בסביבות ה-2% של תמיכה ציבורית. 



משה פייגלין. צילום: אבשלום ששוני
משה פייגלין. צילום: אבשלום ששוני



פייגלין אמר מוקדם יותר הערב למצביעים: "מספר אמצעי תקשורת פרסמו הערב הודעה לפיה סיכמתי עם ראש הממשלה על הסכם לפיו זהות לא תתמודד בבחירות, בתמורה לתפקיד של שר בכיר בממשלתו. אבהיר מיד - שום הסכם לא נחתם, זהות מתארגנת במלוא הקיטור לבחירות ומחר יתקיים כנס בחירות רב משתתפים בגני התערוכה בתל אביב, מתוך מטרה להיבחר לכנסת ולקדם משמעותית את מהפכת הזהות והחירות".

הוא הוסיף כי "אין זה סוד כי מופעלים עלינו לחצים כבדים בכדי להסיר את המועמדות ומופנות אלינו כל העת הצעות מהצעות שונות, אולם את הבטחתי לבוחרים לא אפר. למען הסר ספק – גם אם אקבל הצעה שמקדמת בצורה משמעותית מאוד את מצע זהות, וגם אם אחוש כי האחריות מחייבת אותי לשקול אותה במקום לדחותה על הסף, לא אקבל שום החלטה העומדת בסתירה להבטחתי. במקרה שכזה אביא את ההחלטה בפני כלל חברי מפלגת זהות במשאל מתפקדים מסודר, ואפעל כפי שיחליטו. בציפיה נרגשת לפגוש את כולכם מחר, בכנס הבחירות של זהות בגני התערוכה".
 
ראש מפלגת עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר הגיב לפרסומים על הפגישה בינו לבין נתן אשל: "הפגישה שלי עם נתן אשל היום היא המשך ישיר לדברים שאמרתי הבוקר במסיבת העיתונאים. עוצמה יהודית העבירה מסר ברור לנתניהו שבלעדיה אין ממשלת ימין ושנתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה. מעבר לזה אין בכוונתי לפרט דברים שנאמרו בשיחה של ארבע עיניים. אשל הוא מבין האנשים שאני מוקיר ומעריך, ונפגש איתו לא בפעם הראשונה"