הנשיא טראמפ מלמד את יהודי ארה"ב הסוררים תומכי המפלגה הדמוקרטית פרק בנאמנות לישראל. ישראל מרחיבה ומסלימה את תגובותיה הצבאיות במטרה ברורה לבלום את התפשטות השפעתה של איראן והתחילה להפציץ, לפי דיווחים, יעדים בעיראק. אבל פצצה מדינית נחתה בעיר החוף ביאריץ שבדרום צרפת.



הידיד הגדול של ישראל בבית הלבן, הנשיא דונלד טראמפ, צפוי להיפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני. ישראל מתגרה ומגחיכה את מפקד משמרות ההפיכה ומפרסמת דיווחים על הצלחה לסכל מראש מזימה שלו לפיגוע בישראל. בעוד שלדברי נשיא צרפת עמונאל מקרון, כבר מתקיימים מגעים לפגישה בין טראמפ לרוחאני.



ראש הממשלה בנימין נתניהו מצהיר וחוזר ומצהיר ש"ישראל לא תרתע ולא תימנע מצעדים נגד איראן בכל מקום שתמצא לנכון".הנשיא טראמפ, ידידו הגדול של נתניהו, כבר מתלהב מהמפגש הצפוי שלו עם נשיא איראן. במסיבת עתונאים בנעילת פיסגת ה-G7, אמר טראמפ על הפגישה הצפויה, "יש לי הרגשה טובה". אפשר ומותר להניח, שזאת לא בדיוק ההרגשה שחש ראש הממשלה בנימין נתניהו.



בנימין נתניהו. קרדיט: מרק ישראל סלם



המפגש בין טראמפ לרוחאני, אם אכן יתקיים, יהיה קרוב לודאי בשולי עצרת האו"ם השנתית הנפתחת בניו יורק ב-24 בספטמבר. נשיא ארה"ב טראמפ נואם במושב הפתיחה. נשיא איראן נואם יום לאחר מכן ב-25 בספטמבר. (ראש הממשלה נתניהו ינאם ב-27). כשיתפרסמו הצילומים של המפגש ויראו את לחיצת הידיים בין בין טראמפ לנשיא מדינה שבאופן רשמי מנהיגיה מחוייבים למחיקת ישראל מהמפה, יוכל הנשיא טראמפ לומר ליהודי אמריקה: אתם רואים, מה פירוש נאמנות לישראל?



לדברי מקורות במרכז האו"ם בניו יורק, עכשיו התבררה מטרת ביקורו החטוף והמפתיע של שר החוץ האיראני ג'וואד זריף בשולי הפסגה בצרפת. זריף הגיע לפי הזמנתו של נשיא צרפת, שקרוב לודאי, לפי הערכות באו"ם, קיבל לפני כן את הסכמתו של הנשיא טראמפ לפגישה עם רוחאני. זריף מיהר לחזור לטהרן להמשיך במהלכים להבטחת קיומה של הפגישה וגיבוש סדר יומה.



אבל דיפלומטים בניו יורק מציינים שיש להתייחס בזהירות לגבי סיכויי הפגישה. הנשיא טראמפ כבר העלה בעבר פעמים אחדות את האפשרות לפגישה עם רוחאני והיתה זאת טהרן שדחתה את הרעיון. לדברי דיפלומטים, יש להביא בחשבון את שהנשיא טראמפ מאוד בלתי צפוי בכל הנוגע לפגישותיו עם מנהיגי ארצות סרבניות.



הדוגמה הרווחת היא הפגישה שקיים טראמפ עם שליט צפון קוריאה, שזכתה בזמנו לעניין רב ולחשיפה תקשורתית עצומה. אבל עד היום לא הניבה שום תוצאה מעשית. נשאר להמתין לתגובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המוביל ללא לאות מאמץ הסברתי עצום נגד איראן. אם אכן תתקיים הפגישה בין טראמפ לרוחאני, היא תיצור אתגר לא פשוט לראש הממשלה.