ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן הנשיא האמריקאי מייק פנס שוחחו הערב (שני) בעקבות התקיפות האחרונות במזרח התיכון, המיוחסות לישראל, כך פרסם פנס בחשבון הטוויטר שלו. בציוץ שפרסם סגן הנשיא, הוא כתב כי הוא "קיים שיחה נהדרת עם ראש הממשלה נתניהו", והוסיף כי "ארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מאיומים מידיים באופן מלא. תחת נשיאותו של הנשיא דונלד טראמפ, ארצות הברית תמיד תתייצב לצד ישראל".



הדברים באו, כאמור, לאחר סדרה של תקיפות אוויריות בסוריה, לבנון, עיראק ורצועת עזה, שעל חלקן ישראל נטלה אחריות ועל אחרות נטען כי ישראל עומדת מאחוריהן. כזכור, במהלך הלילה, מטוסי חיל האוויר תקפו יעדי טרור ברצועת עזה, בין היעדים שהותקפו היה מתחם צבאי של ארגון חמאס בצפון הרצועה ומשרד מפקד גדוד של חמאס. הפלסטינים לא דיווחו על נפגעים כתוצאה מהתקיפה. במקביל לכך, בתקשורת הלבנונית מדווחים כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו מפקדה של החזית העממית - המפקדה הכללית באזור בקעת הלבנון, קרוב לגבול עם סוריה.





התקיפות באו אחרי יום מתוח בדרום ובצפון. אתמול בערב שוגרו שלוש רקטות לעבר ישראל, כאשר שתי רקטות יורטו באמצעות מערכת "כיפת ברזל" והשלישית נפלה בשטח פתוח. שיגור הרקטות התרחש במהלך פסטיבל לייב שדרות, שהופסק במהלכו וגרם לבהלה רבה בקרב השוהים בו, ולמספר פצועים שנפגעו במהלך מנוסתם למרחב מוגן. בשל אירועי היום הודיעה עיריית שדרות כי יומו השני של הפסטיבל, שיועד לילדי העיר ומופע "אלומיני" שהיה אמור להתקיים בעיר בוטלו. 

האירועים האחרונים מגיעים על רקע המתיחות בצפון לאחר סיכול הפיגוע שתוכנן על ידי כוחות איראניים בסוריה. כזכור, כבכל יום שישי ב־71 השבועות האחרונים, בשישי התרחשו הפרות סדר במספר מוקדים על גדר המערכת בגבול רצועת עזה, בשעה שבה התקיימה הלווייתה של רינה שנרב ז"ל, שנרצחה בפיגוע במעיין דני, הסמוך ליישוב דולב שבחבל בנימין, שבו נפצעו גם אביה איתן ואחיה דביר.
במהלך שישי בלילה פגעו לוחמי צה"ל במחבל שהתקרב לגדר רצועת עזה והשליך רימונים לעבר כוח שהיה במקום. על פי הודעת דובר צה"ל, תצפיות צה״ל זיהו מחבל חמוש מתקרב לגדר המערכת בצפון הרצועה. המחבל השליך מספר רימונים לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים, שנערכו בנקודה בעקבות הזיהוי, הסתערו לעבר המחבל ופגעו בו. באירוע לא היו נפגעים לכוחותינו.