ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, יו״ר משותף ב׳המחנה הדמוקרטי׳, הזהיר היום (שלישי) בעקבות המגעים לפסגה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לנשיא איראן חסן רוחאני וטען כי מדובר ב"אור אדום". מסתמנת תפנית ביחס של טראמפ אל איראן, כולל אפשרות למפגש נשיאים. זה אור אדום עבור כולנו, שמחייב אזהרה מפני תלות היתר של נתניהו בנשיא טראמפ ובתפניות החדות בעמדותיו", אמר ברק, "בקוריאה הצפונית ראינו איומי מלחמה שהסתיימו בחיבוקים, מבוי סתום במו״מ, שוב חיבוקים וחוזר חלילה. דבר דומה יכול לקרות גם מול איראן". 
עוד הוסיף כי "אם ממשל טראמפ ימשיך בביצוע תכניתו לסגת מהמזרח התיכון, ישראל תעמוד בפני אתגרים סבוכים יותר. בעיקר בתחום עצירת פרויקט הטילים המדויקים לחיזבאללה וההתבססות האיראנית בסוריה. נתניהו תלוי היום יותר ויותר במצב הרוח של טראמפ, כפי שכבר הוכח בפרשת שתי חברות הקונגרס ובדרדור היחסים עם המפלגה הדמוקרטית והקהילה היהודית. הצרה היא שנתניהו הוא אכן 'איש חלש שעושה שטויות'".

על הפעולות האחרונות של צה"ל בסוריה והמיוחסת לישראל בלבנון אמר ברק: "הפעולות עצמן הן נכונות, נדרשות, טוב שיש לנו את חיל האוויר, מודיעין ורמטכ"ל, וגם לשר הביטחון וראש הממשלה מגיע את החלק שלו. הצרה היא שאצלו זה תמיד בגלל המצוקות האחרות שלו מלווה בדברים אחרים שלא קשורים בעניין, הפטפטת היא זו שמחריפה את המתח, היא זו שמסנדלת את נסראללה וחיזבאללה לאיומים, היא מסנדלת את חסן סולימאני, הם לא יכולים להרשות לעצמם, נשארים שיקולים אחרים שנועלים אותנו לכיוון הסלמה שאף אחד לא מעוניין בה, מה גם שזה לא משרת אף מטרה חוץ מפרסומת אישית של ראש הממשלה".

כזכור, עם סיום ועידת G7 בביאריץ, צרפת, הטיל אתמול נשיא צרפת עמנואל מקרון פצצה כאשר הכריז על מגעים לקיום פגישת פסגה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לעמיתו האיראני חסן רוחאני. במסיבת עיתונאים משותפת עם טראמפ הודיע מקרון כי הוא פועל לקיים בשבועות הקרובים את הפגישה בין שני המנהיגים. לדבריו, הוא קיבל תגובות מעודדות משני הצדדים. רוחאני הצהיר כי הוא מוכן לפגישה כזו אם האינטרסים האיראניים מחייבים זאת, ואילו טראמפ אמר - ועל כך הוא חזר במסיבת העיתונאים - כי "בנסיבות מסוימות, וכשהתנאים יבשילו, אני מוכן לפגוש את רוחאני".
 
עם זאת, טראמפ הוסיף כי יש לשאת ולתת על הסכם חדש עם איראן, שעשוי לאפשר לה למכור נפט וגם לקבל אשראי שהאוכלוסייה זקוקה לו בגלל המצב הכלכלי החמור במדינה. הוא אף החמיא לעמיתו האיראני ואמר: "הוא יודע לנהל מו"מ". לדברי טראמפ, מקרון עדכן אותו על שיחותיו עם איראן ועל ביקור שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף בפסגה, אולם הבהיר שהדברים לא נעשו בשליחותו. "אמרתי למקרון, אתה לא צריך את האישור שלי, אתה רוצה לפגוש אותו, פגוש אותו", ציין.
 
עוד אמר טראמפ שאיראן היום איננה אותה המדינה שהייתה לפני שנתיים וחצי, אז הייתה לדבריו האומה המובילה בטרור העולמי. מקרון הוסיף שיצלצל בשעות הקרובות לנשיא רוחאני וימשיך במגעים כדי לאפשר את הפגישה. לא ברור אם תהיה זו פגישה של שני המנהיגים בלבד או שמא בהשתתפות מנהיגים ממדינות אחרות. ההערכה היא שאם תתקיים היא תיערך בעצרת האו"ם בניו יורק, שאליה אמור רוחאני להגיע ממילא.
 
בתוך כך, פסגת ה־G7 אישרה מענק בסך 20 מיליון דולר לברזיל כדי להתמודד עם השריפות ביערות האמזונס. ואולם מקרון לא הצליח להעביר החלטה שתכתיב לנשיא ברזיל ז'איר בולסונארו כיצד לטפל בייעור מחדש. שר החוץ של צרפת ז'אן־איב לה דריאן התלוצץ בשיחה עם "מעריב": "כל מה שהצלחנו עד כה הוא לפתוח קו תעופה ישיר בין טהרן לביאריץ".