בתם התייעצויות קדחתניות שנערכו היום (שלישי), מסתמן כי הליכוד ינסה להעביר בחקיקה ראשית מהירה את "חוק המצלמות" שיאפשר הצבת מצלמות בקלפיות כבר בבחירות הקרובות. השר יריב לוין (הליכוד) אמר למעריב כי "אנחנו רוצים להעביר חוק ומקווים שזה יצליח בזמן הקצר שנשאר, זה הכיוון".

קודם לכן נמסר מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שהיה שותף להתייעצויות, כי "יו"ר הכנסת לא רואה בעיה בחקיקה הזאת. מבחינתו הכנסת ריבונית לחוקק בכל זמן, בטח חקיקה שכל מהותה היא טוהר הבחירות והיא לא משנה את כללי המשחק". אדלשטיין גם ציין כי "אם הממשלה תביא חקיקה אעשה הכל שזה יעבור בלוחות זמנים הכי קצרים שאפשר".
לוין. "זה הכיוון". צילום: תומר נויברג, פלאש 90
לוין. "זה הכיוון". צילום: תומר נויברג, פלאש 90
גורם בכיר בליכוד אמר למעריב כי "הגענו למסקנה שאין טעם ללכת למסלול של ערעור לבית המשפט העליון על החלטת השופט מלצר. במה יועיל ערעור כזה? השופט מלצר אמר שכדי לאפשר הצבת מצלמות בקלפיות צריך להסדיר זאת בחקיקה ראשית. חבל ללכת לכל מיני הסדרי משנה. הכנסת אומנם בפגרת בחירות אבל היא עובדת ויכולה להתכנס בכל עת ולחוקק על פי בקשת הממשלה".

השר זאב אלקין הוסיף בתכנית של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM: "השופט מלצר טעה. ועדת הבחירות המרכזית לא מסוגלת למנוע זיופים בקלפיות. הוועדה לא עושה את מה שהיא צריכה לעשות. כולנו יודעים מה קורה במגזר הערבי. בשעה 22:01 אחוז ההצבעה הכי גבוה, ופתאום מסתבר שכולם הצביעו".

כמו כן, גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ציין בגל"צ כי "אתמוך בחקיקה שתאפשר הצבת מצלמות בקלפיות. היום יש 'האח הגדול' בכל פינת רחוב, אז אני לא רואה סיבה למה לא. אני מוטרד מהנעשה בחברה החרדית והערבית בנושא הזה". 
 

הבוקר התייחס גם שר המשפטים אמיר אוחנה לנושא, ואמר: "אנו שוקלים לעתור לבית המשפט העליון כנגד החלטת השופט מלצר. יועמ"ש הליכוד דן בונשא ותתקבל החלטה. לעתיד נצטרך אולי לחוקק חוק אבל לא נוכל להעבירו בסד זמנים כל כך קצר לפני הבחירות. הסיכוי של זה נמוך". כאמור, לאחר התייעצויות פנימיות בליכוד, הכיוון המסתמן הוא חקיקה מהירה של הצעת חוק ממשלתית בשלוש קריאות עוד לפני הבחירות הקרובות.