אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, הודיעה הערב (שלישי) בביקור באולפן הליכוד "מירי בדרכים", לצד השרה מירי רגב, כי "הונדורס תפתח בירושלים נציגות דיפלומטית ראשונה בנוכחות נשיא הונדורס ורעייתו". נתניהו אף הסבירה כי ההחלטה התקבלה בעקבות פנייתה לנשיא הונדורס, ג'ימי מורלס, ולרעייתו פטריסיה מוראלס: "ביקשתי מהם לפעול מול הונדורס כדי שהם יעבירו את השגרירות שלהם לירושלים. זהו צעד בדרך לשגרירות".



זמן קצר לאחר דבריה הודיע משרד החוץ כי "במוצ"ש הקרוב יגיעו נשיא הונדורס ורעייתו לביקור בישראל לרגל חנוכת משרד סחר בעל מעמד דיפלומטי של הונדורס בירושלים, זאת לקראת מעבר עתידי של שגרירות הונדורס לירושלים".



 


"ביום ראשון יתקיים אירוע מרגש ומאוד חשוב", אמרה נתניהו בפתח דבריה, והוסיפה: "אני רוצה לספר לך איך הכל התחיל. הוזמנתי לביקור רשמי מדיני בגואטמלה יחד עם משלחת דיפלומטים ממשרד החוץ על ידי רעיית נשיא גואטמלה פטריסיה דה מורלאס. קיימתי שם ביקור מדיני, השתתפנו בטקסים רשמיים וחשובים, תרמנו  תרופה מצילת חיים לילדי גואטמלה והקמנו שכונה וכפר חדש שנהרס מהתפרצות של הר געש וקראנו לשכונה 'ירושלים החדשה'. השכונה נתרמה ע"י מדינת ישראל.
 
"במסגרת הביקור", הוסיפה רעיית ראש הממשלה, "הוזמנתי לארוחת צהריים בילטרלית על ידי נשיא גואטמלה ג'ימי דה מורלאס ורעייתו פטריסיה דה מורלאס. בזמן הארוחה החמה והידידותית, ביקשתי מהנשיא שהוא יעזור לנו להעביר את השגרירות של הונדורס לירושלים. באותו רגע מייד הוא התקשר לחברו נשיא הונדורס (חואן ארננדס) ואמר לו שהוא יושב איתי בארוחת צהריים ושאני הצעתי שהוא יעביר את השגרירות לירושלים. וכך החל השיח בין המדינות שיגיע לשיאו ביום ראשון הקרוב עם פתיחת הנציגות הדיפלומטית בירושלים. מרגש מאוד".

כשנשאלה על ידי רגב, האם היא מתוסכלת ממה שאומרת עליה התקשורת, השיב רעיית רה"מ: "זה מאוד מתסכל וכואב, מה שנותן לי כוח זה הילדים שלי ובעלי. כשאני רואה את המסירות נפש שלו, ביום ובלילה, בעשר השנים האחרונות, אני לא יודעת מתי הייתה לו שינה רצופה עם טלפון אדום. הוא שומר על המדינה שלנו. האהבה שאנחנו מקבלים מהעם זה נותן לי כוח. כשאני רואה את המנהיגים מהעולם שפוגשים את בעלי, זה עושה לי טוב על הלב".