עמותת מטב, העוסקת במתן שירות לאזרחים ותיקים, העבירה החודש מענק הוקרה כספי ייחודי למטפלות שעבדו בעמותה בשנת 2018. כל מטפלת קיבלה מענק של מאות שקלים, בהתאם לוותק שלה ולהיקף עבודתה. ליאור שטרסברג, מנכ"ל מטב, מסר כי מדובר במענק הוקרה שניתן בהתאם להחלטת הוועד המנהל וההנהלה, במטרה להוקיר ולהעריך את עבודתן המסורה של המטפלות.
למטב 50 סניפים ונקודות שירות ברחבי הארץ, והיא מעסיקה כ־18 אלף מטפלות, שמעניקות שירות לכ־27 אלף מטופלים. המענק הוא חלק מתוכנית הטבות שפותחה בעמותה במיוחד עבור המטפלות, מתוך שאיפה להיות מקום העבודה הטוב ביותר עבורן. 
"לעתים המטפלות הן המשענת העיקרית של המטופל והקשר העיקרי בינו לבין החיים מחוץ לביתו", אמר שטרסברג. "בכל יום נכנסות עשרות אלפי מטפלות של מטב לבתיהם של קשישים, ומביאות איתן אור, שמחה, חברות, עזרה והקלה על הבדידות. הן עושות עבודת קודש ומגיעה להן הערכה גדולה. זאת בדיוק הסיבה שלשמה החלטנו להעניק למטפלות שלנו מענק, שיראה להן שאנחנו מעריכים אותן ואת עבודתן". 

"חשוב לי להדגיש כי מענק זה הינו ייחודי בתחום הסיעוד, והחלטנו במטב כי הוא חשוב ביותר", מציין שטרסברג. "זאת, כיוון שלמרות מסירותן המיוחדת של המטפלות כלפי הקשישים ועבודתן הקשה, אין מספיק הערכה לתרומתן. הן תורמות מעצמן מעל ומעבר, ומגלות אחריות ונאמנות ארוכת שנים למטופליהן. לצד עבודתן הרצינית והמקצועית, פעמים רבות הן מהוות את המשענת ומקור התמיכה היחיד למטופלים עריריים ויוצרות איתם קשרים מיוחדים. בזכות עבודה קשה ומאומצת, שטומנת בחובה רגישות אין קץ, הן מצליחות להעניק לקשישים את הטיפול הטוב ביותר, ועל כך בדיוק מגיעה להן הערכה מקצועית, אישית, וכעת גם כספית".