בזמן שעוד לא ברור האם שנת הלימודים תפתח ביום ראשון ללא שיבושים וצוותי המשא ומתן של משרדי האוצר, החינוך והסתדרות המורים מנסים להגיע להסכמות, שר החינוך רפי פרץ, נשמע אופטימי היום (חמישי) במהלך סיור במעונות היום "אמונה" בגבעת שמואל, ואמר כי "אני מאמין שנמצא את הדרכים לפתוח את השנה כסדרה".



"כל עיסוקינו כעת הוא בפתיחת שנת הלימודים כסדרה. יושבים בעת הזאת הסתדרות המורים עם נציגי האוצר והמשרד בליווי בית הדין, אני פונה לכל הצדדים ומבקש שהאחריות תנצח ושנמצא את הדרך לפתוח את השנה כסדרה. המורים בישראל וטובתם חשובים לי מאוד אך חשוב לי גם ששנת הלימודים תפתח כרגיל".



בעוד שנת הלימודים בתיכונים צפויה להיפתח כסדרה, לאחר שבית הדין לעבודה הוציא אתמול צו מניעה לאיומי שביתת ארגון המורים ואף כתב בהחלטתו כי "התנהלות הארגון אינה עולה בקנה אחד עם חובתו של ארגון עובדים לנהוג בתום לב, ואינה תורמת לקידום יחסי עבודה תקינים ולפתרון בעיות המתעוררות במהלך השוטף של הדברים", השביתה של הסתדרות המורים בגני הילדים ובחינוך היסודי עדיין נמצאת על הפרק.



בשעות אלה כאמור, נציגי הסתדרות המורים, משרדי האוצר והחינוך ממשיכים לדון על הנושאים שבגינם הכריזה ההסתדרות על שביתה: חישוב פנסיה, ימי מחלה, הרפורמה בחינוך המיוחד ומורות נודדות.



הדיונים נמשכים ביתר שאת לאחר שמשרד האוצר הגיש צו מניעה נגד השביתה. בדיון שנערך אתמול בבית הדין לעבודה, השופטת אסנת רובוביץ-ברכש, קראה לצדדים להמשיך את הדיונים באופן אינטנסיבי ולעדכן את ביהמ"ש עד מחר בשעה 09:00 האם הם הגיעו להסכמות. במידה ולא יגיעו להסכמות, בית הדין יצטרך להכריע האם שנת הלימודים תפתח ביום ראשון.