כתב רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה, עלי שועייב, צייץ הבוקר (חמישי), כי צה"ל משתמש בבובות במקום חיילים בסיורים שהוא עורך לאורך הגבול בין ישראל ללבנון. צה"ל מסר בתגובה, כי הוא מסרב להתייחס לדיווחים זרים.



הכתב אמר "סיימנו עם הבדיחות בעניין הג'יפ. השערורייה הזו עשויה להביא להפלת מפקדים בכירים בצבא שלכם, מאחר והיא מסמלת טיפשות. אתם לא לומדים שאתם עומדים מול גברים שיש להם חוכמה, מקצועיות, אומץ ואמונה שיכולים להביס אתכם. תסתתרו ותחביאו את הפסלים שלכם. אפילו ילדים במשחק מחבואים לא משחקים כך".



אתר "אינדיפנדנט ערבייה" חשף, כי שישה לוחמי צה"ל נכנסו ללבנון מסוריה והגיעו עד פרברי הבירה ביירות, משם הפעילו את המל"טים שהפציצו את המתקן לייצור חומרים לדיוק טילים.



האתר מצטט מקור ביטחוני שאמר, שהכוח המיוחד קיבל מטרייה אווירית על ידי מטוס ללא טייס ישראלי, ותיאר את המבצע כ"ייחודי ומורכב מאוד". המקור סירב להתייחס לשאלה אם צה"ל קיבל סיוע של סוכנים בלבנון. לדבריו, תפקידו של הכוח היה להשמיד את המתקן לייצור חומרים לדיוק טילים של חיזבאללה שהגיע לאחרונה מאיראן, דבר שנחשף ב"טיימס" הבריטי.



המקור הוסיף כי הכוח הכניס מל"ט קטן, חימש אותו בחומר נפץ והפעיל אותו מתוך לבנון, במרחק אווירי קצר ממעוז חיזבאללה בדרום ביירות - שכונת הדאחייה. עוד נאמר, כי הכוח שיבש את אמצעי המעקב והמכ"ם ושיגר את המל"טים עם זהות מקומית לאחר שנקבעה המטרה. לדברי המקור, המל"ט הראשון הופל, ככל הנראה, בכוונה במטרה להעסיק את המקומיים והשני השמיד את המטרה.



עוד נאמר, כי הכוח הישראלי שהה על אדמת לבנון כמה ימים לפני המבצע ולאחר מכן יצא דרך האדמה הסורית, כאשר במקביל למבצע בדרום ביירות הופגז אתר השייך למשמרות המהפכה האיראניים ליד דמשק.



אתר זה כונה על ידי מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, "בית הארחה ללוחמי הארגון". במקביל, ביצע הכוח מתקפה נוספת בבקעת הלבנון, על מוצב השייך לחזית העממית לשחרור פלסטין. המקור הוסיף עוד, כי יש קשר בין המסלול של הכוח הישראלי המיוחד, לבין הפצצת המוצב של החזית העממית בבקעת הלבנון, אך לא הסביר את הקשר.