מעלתו המובהקת ביותר של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, באה לידי ביטוי שוב ושוב ביכולתו לשים על השולחן לא רק את המציאות בסוגיות רבות, אלא גם לומר את דבריו בחדות, בלי כל הצטעצעות או תקינות פוליטית, ולא אחת גם בצורה בוטה. דבריו שעוררו מהומה בשבוע שעבר בקרב הרפורמים והשמאל היהודי באמריקה ובישראל, ולפיהם, היהודים שאינם מצביעים עבורו אינם נאמנים לעמם היהודי ולמדינתו ישראל - הינם ראיה משכנעת לכך. 



טראמפ הוא הנשיא האמריקאי הראשון האומר מפורשות שראוי ורצוי כי היהודים יהיו נאמנים למדינתם. ישראל הפכה בדור האחרון למרכז הבלתי מעורער של העם היהודי. חיים בה כ־7.2 מיליון יהודים, כמיליון וחצי יותר מאשר מספרם בארה"ב. בקום המדינה, בברוקלין בלבד היה מספר היהודים גדול כמעט פי חמישה מ־650 אלף היהודים שחיו בארץ ישראל. אין כמו נתונים אלה כדי להמחיש את שקיעתה של יהדות אמריקה מחד, ואת התעצמותה הדמוגרפית של ישראל מאידך. 
 
בנוסף להיבט הדמוגרפי, ישראל כיום היא גם מרכז התרבות היהודית, על כל היבטיה, כולל האקדמיה ומרכזי מחקרי היהדות. היא מובילה כמובן גם בכל הנוגע לעולם התורני. והעיקר, בגלל התגברות ההתבוללות בקרב יהודי התפוצות החילונים, ישראל היא גם זו המבטיחה את המשך קיומו של העם היהודי.

בפעילותם של גופים יהודיים בודדים נגד מדינת ישראל, במיוחד באשר למדיניות החוץ והביטחון שלה (שלא לומר שת"פ של ממש עם גורמי אסלאם ושמאל קיצוני), יש ביטוי מובהק של אי־נאמנות לעם היהודי, היות שמרכזו נמצא בישראל. קל וחומר כשמדובר בפעילות אנטי־ישראלית קיצונית, שמטרתה ערעור מעמדה הבינלאומי של ישראל וחתירה תחת עצם זכות קיומה כמדינת הלאום של העם היהודי. הוא הדין לגבי ביקורת כלפי מנהיגים התומכים בישראל בזירה הבינלאומית.
 
אין ולא יכול להיות ספק כי טראמפ הוא הנשיא הפרו־ישראלי והפרו־ציוני ביותר מאז הקמת המדינה. ראו כמשל את ההכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות אליה, את ההכרה בריבונות הישראלית בגולן, את ההסתלקות מהסכם הגרעין עם איראן (תוך תיאום מלא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו), את הפסקת הסיוע לאונר"א ולרש"פ וסילוק נציג אש"ף בוושינגטון, את הווטו האוטומטי במועצת הביטחון כלפי כל ניסיון להעביר החלטה אנטי־ישראלית - וכל אלה אינם מהווים רשימה ממצה. 
 
שום פרשן, מוכשר ככל שיהיה - ואין הרבה כאלה במקומותינו - לא יכול היה לצפות רשימה חסרת תקדים זו של מהלכים פרו־ישראליים שיבוצעו על ידי נשיא אמריקאי כלשהו, קל וחומר בתוך שנתיים וחצי בלבד מתחילת כהונתו. 
 
לכן התנגדותה הקולנית והארסית של הנהגת היהדות הרפורמית בארה"ב לטראמפ, לרבות ובמיוחד כלפי מדיניותו הפרו־ישראלית, הינה ביטוי מובהק וחד־משמעי של חוסר נאמנות לעם היהודי ולישראל, כפי שהיטיב לומר זאת טראמפ.
 
# # #

ההנהגה הרפורמית גם לא נרתעה מלרדת לתהומות מבישות כשהאשימה את טראמפ באחריותו העקיפה לטבח בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג בשנה שעברה, בנימוק "המשכנע" כי דבריו הבוטים נגד המהגרים הבלתי חוקיים עודדו וליבו את האנטישמיות באמריקה. ההאשמה הנבזית - חרף מדיניותו הפרו־ישראלית חסרת התקדים, קבלתו באהבה ובהשלמה גמורה את גיורה כהלכה של בתו איוונקה והדגשתו החוזרת ונשנית את יהדותם של נכדיו - הינה אכן ביטוי מובהק של חוסר נאמנות לעם היהודי ומדינתו.
 
בשנאתם לטראמפ הגדילו הרפורמים לעשות, וחלק מהנהגתם החרים את ביקור הניחומים שערך בבית הכנסת לאחר הטבח, ודאג לארגן הפגנה קולנית נגדו בשעת הביקור. זאת כאשר הטבח, שבוצע על ידי גזען אנטישמי לבן, "נומק" על ידו ברשתות החברתיות בכך שטראמפ "מכר את אמריקה ליהודים ולישראל".

ראוי לציין כי כאשר הרפורמים מאשימים בחוצפתם ורמייתם את טראמפ בליבוי האנטישמיות באמריקה ובאחריות עקיפה לטבח ב"עץ החיים", הרי הם במובהק "הפוסלים במומם פוסלים". הערת אגב: בעיני הגוי האנטישמי המצוי באמריקה (ויש הרבה כאלה), העובדה שחרף מדיניותו הפרו־ישראלית של טראמפ רבים ממתנגדיו בציבור האמריקאי, בתקשורת ובפוליטיקה הם יהודים - כמעט תמיד רפורמים - נראית ככפיות טובה יהודית. בהיותם אנטישמים, מייחסים הם כפיות טובה זו ל"בוגדנות הטבועה באופיים האפל של היהודים", שלשיטת שונאי ישראל נמשכת זה אלפיים שנה, מאז הסגרתו של ישו - ראשי תיבות "יימח שמו וזכרו" - לידי פונטיוס פילטוס, על מנת שיוצא להורג בצליבה.
 
# # #

גרועים בהרבה מהנהגת הרפורמים הם ארגוני שמאל קיצוני יהודיים - "הרחוב היהודי" (ג'יי סטריט בלעז) כמשל - שרואים בטראמפ אויב של ממש, בראש ובראשונה בגלל מדיניותו הפרו־ישראלית. ראשי הארגון תקפו כל אחד מהצעדים שנקט לטובת ישראל, ובזמנו הביעו תמיכה בלתי מסויגת בהסכם הגרעין של הנשיא ברק אובמה, שהיה עוין קיצונית את ישראל, והכל תוך שימוש בלשון בוטה ונטולת רסן, שתאמה את ביטויי ההתנגדות של האויבים ה"פלשתינים" והסורים בתגובה לצעדיו הנ"ל של טראמפ. בתגובתם לצעדים אלה, לא ייתכן אפוא חוסר נאמנות מובהק יותר לעם היהודי ומדינתו מאשר מעלליו הבזויים של "הרחוב היהודי". 
 
האנטישמי המצוי באמריקה גם מתקשה לקבל כי שניים מהבולטים במתנגדיו של טראמפ בבית התחתון בקונגרס, המצהירים שוב ושוב כי בדעתם לפעול להדחתו - ראשי הוועדות אדם שיף וג'רלד נדלר - הינם יהודים. ובסנאט, מי שמוביל יומיומית את המתקפות על טראמפ הוא ראש סיעת המיעוט הדמוקרטית, צ'אק שומר. בוטה וקיצוני ממנו בהרבה הינו הסנאטור ברני סנדרס - גם הוא יהודי. שמונה מתוך עשרת הסנאטורים היהודים תמכו בהסכם הגרעין המביש עם איראן - כולם דמוקרטים ורובם רפורמים - ואלה מביניהם שנשארו בסנאט בעת שטראמפ הודיע על פרישת ארה"ב מההסכם תקפו אותו בשל כך. תרחיש דומה מתקיים לגבי יותר מ־25 חברי הבית התחתון היהודים, שלא במקרה רובם גם כן רפורמים.
 
התמונה לא תהיה שלמה בלי להבהיר כי בעוד ש־90% לפחות מבין הרפורמים עוינים קיצונית את טראמפ, בקרב היהודים הדתיים ו/או שומרי המסורת, התמונה הפוכה בתכלית. למעט חסידי סאטמר האנטי־ציונים, יהודים אלה הינם תומכים מובהקים בממשל טראמפ, דווקא ובמיוחד בגלל תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל.
 
הנה כי כן, את אשר מעולם לא אמר שום פוליטיקאי בכיר באמריקה, שלא לומר נשיא אמריקאי, ואת מה ששרי ממשלת ישראל, לרבות ראש הממשלה, לא היו מעיזים לומר - אמר טראמפ כדרכו, ללא כחל וסרק וללא מורא. אכן, הלכה למעשה, כמעט ללא יוצא מהכלל: מתנגדיו היהודים "מצטיינים" בחוסר נאמנותם המובהק לעם היהודי ולמדינתו. זוהי, ככל הנראה, גם האמירה הפוליטית־מוסרית הפרו־ישראלית והפרו־ציונית ביותר של טראמפ עד כה, בתקווה שהמשך יבוא.