יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, דחה את בקשתו של רה"מ בנימין נתניהו לעצור את ההדלפות מהחקירות בתיק 4,000, הלא הוא תיק בזק, כך דווח הערב (שישי) בחדשות 12. "בשלב זה לא מצאתי כי יש מקום למתן הצו הארעי המבוקש, על פי התשתית שהונחה", כתב מלצר בהחלטתו.



בנימוקי העתירה שהגישה מפלגת הליכוד היום ליו"ר ועדת הבחירות נכתב כי "עניינה של עתירה זו הוא בפרסומים בלתי חוקיים, אשר מפורסמים באמצעי התקשורת השונים בענין חקירות ראש הממשלה" שנועדו, כך על פי הנטען בעתירה, "להטות את הבחירות".



מוקדם יותר אמר נתניהו בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו כי מפלגתו תגיש לשופט מלצר בקשה לעצור את "ההדלפות הפליליות האלה",  והוסיף כי "כל הדלפה כזאת דינה הוא שלוש שנות מאסר". 



נתניהו סיפר כי "ערב ערב אני רואה את הגנץ טי.וי, פייק חדשות 12, שכל ערב מביאים רסיסי קטעים מחקירות אבל הם לא מביאים את הכל ורק מנסים להוציא מילה פה ומילה שם. הם לא מביאים את כל מה שסותר לחלוטין את מה שהם אומרים. והפליא לעשות גיא פלג שציטט עד מדינה כמו פילבר. פלג ערך את העדות שלו לחלוטין ואחרי שתפסנו אותו הוא עלה למהדורה ותיקן. כאילו תיקון קטן. פלג לא התנצל בפניי אלא בפני פילבר. הם פשוט עוסקים בתעמולה סובייטית, כל מה שהם עושים זה תעמולת בחירות שקרית".



נתניהו המשיך: "ערוץ 12 עושים את התעמולה הזאת כדי לבלבל את הציבור משאלת הבחירות - מי יהיה ראש הממשלה ומי יוביל את המדינה. אם בימין מתלוננים על השקרים של חדשות 12 - זו ״הסתה״, ואם השמאל מתלונן זה חופש ביטוי. לכל אזרח יש זכות להביע את דעתו ולא יסתמו לאף אחד את הפה". 



"ערוץ 12 משדר עכשיו סדרה בשם 'הנערים'", אמר רה"מ. "בחצי פרק הראשון הם מדברים על רצח שלושת הנערים, אבל בכל שאר הפרקים הם לא עוסקים בשלושת הנערים אלא רק בהכפשת ישראל והשחרת ישראל. זה לא מפתיע אותי כי גם אותי הם משחירים כל יום. ככה נראית טלוויזיה שמאלנית וסובייטית וזה לא מפתיע אותי שזה מגיע בדיוק לפני הבחירות". 



כזכור, מעדותו של עד המדינה שלמה (מומו) פילבר, שחלקים ממנה נחשפו לפני שלושה ימים בחדשות 12, עלה כי נתניהו ביקש ממי שהיה מנכ”ל משרד התקשורת להקל על מקורבו, הטייקון שאול אלוביץ’, בעלי בזק־וואלה. את הדברים שנחשפו סיפר פילבר יום אחרי שחתם על הסכם עד מדינה. בעדותו, הוא תיאר איך הטה ראש הממשלה באמצעותו את עמדת המשרד בנוגע לשני עניינים מרכזיים הקשורים לאלוביץ', חברו של נתניהו.



“הוא אמר לי שבכל הנושא של השוק הסיטונאי והאינטרנט, הוא לא הכיר את המושגים המדויקים. הוא אמר שאלוביץ' דיבר איתו - זה ציטוט שלו: ‘אלוביץ' דיבר איתי על הרפורמה במשרד, אמר לי משהו על חברת ייעוץ שקבעה מחירים ועשתה עבודה לא נכונה’”, אמר פילבר. 



הוא הוסיף: “נתניהו אמר לי, אל תבטל את התחרות, אבל תראה מה אפשר לעשות בנושא של המחירים, אולי למתן את זה על יותר זמן או פחות. הוא הראה לי עם היד איזו תנועה של הורדת מחירים, שבמקום שתהיה חדה וחריפה, שתהיה יותר מתונה. גם הבנתי שצריך לגמור את המיזוג של בזק ויס". אולם, הוא הדגיש כי הרגיש חייב לפעול “משתי סיבות: א’, זה המבחן הראשון שלי כמנכ”ל להראות יכולת ביצוע, ו־ב’, כשראש הממשלה מעלה בשיחה כזאת, מכל ענייני המשרד, את זה - אז אני מבין שזה מהנושאים החשובים לו”.