חייל צה״ל נפגע קל היום (שישי) מרסיסים של רימון מאולתר שהושלך לעבר ג'יפ בו נסע במהלך העימותים על גדר המערכת ברצועת עזה. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. ככל הנראה, החייל ירד מן הג'יפ ואז נפגע מן הרימון שהושלך לעברו.



כ-6,000 פלסטינים התקהלו משעות אחר הצהריים במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה במהלך ההפגנות של יום השישי ה-72 לצעדות השיבה. הם השליכו רימונים ומטענים לעבר גדר המערכת, כשאחד מהם גרם נזק לרכב הצבאי בו נסעו כוחות צה"ל. הפלסטינים התקרבו לגדר, יידו אבנים ומדי פעם גם מטענים, ‫צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות ובאש חיה. 



משרד הבריאות בעזה דיווח כי 75 בני אדם נפגעו, 42 מהם כתוצאה מירי של כוחות צה"ל, בהפגנות על גדר המערכת. בין הפצועים 18 ילדים, שתי נשים ועיתונאי.



‏מוקדם יותר דווח כי לוחמי צה"ל עצרו ארבעה חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה לשטח ישראל. על החשודים נתפסו רימון וסכין והם הועברו לחקירת כוחות הביטחון. 



אזעקת צבע אדום נשמעה ביום רביעי בערב בקיבוץ נתיב העשרה בעוטף עזה. דובר צה"ל אישר כי האזעקה אכן הופעלה ולאחר בדיקה עלה כי הרקטה נפלה בשטח רצועת עזה. אזרחים באזור העוטף דיווחו כי שמעו פיצוצים עזים באזור. בתגובה לירי הרקטה צה"ל תקף עמדה של חמאס בצפון הרצועה.



ביום שלישי שוגרה פצצה מרגמה מרצועת עזה לשטח ישראל, כתוצאה ממנה הופעלה התרעה בשטח פתוח, כאשר ככל הנראה שיגורים נוספים נפלו בשטח הרצועה. כלי טיס של צה"ל תקף עמדה של חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לירי המרגמה. שליח האו"ם, ניקולאי מלאדנוב, הגיב לירי הרקטות ואמר כי על חמאס להפסיק לירות רקטות לעבר ישראל.



לאחר השיגור גורמים מצרים זימנו את ראשי חמאס לפגישה בהולה בקהיר, והזהירו את הארגון שלא לשגר רקטות נוספות בעת הזו, שכן כל פעולה שלהם תצטייר באופן בו הם פועלים בשליחות איראן. בנוסף, המשלחת המצרית הודיעה לג'יהאד האסלאמי לא לעמוד מאחורי מה שקורה בלבנון ומה שמתרחש עם חיזבאללה, וכן להימנע מכניסה לעימות עתידי במידה ותפרוץ מלחמה בין ישראל לחיזבאללה. מנגד, הפלגים הפלסטינים דרשו מראשי המודיעין המצרי ללחוץ על ישראל על מנת ליישם את ההבנות המוסכמות ולהקל את המצור מעל רצועת עזה כפי שסוכם.