חוזר לדבר: יו"ר מפלגת כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, התייחס הערב (שבת) בראיון בחדשות 13 לפרשיית הטלפון, ל"חפרפרת" בתוך המפלגה ולא חסך בביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיל הפוליטי עם פייגלין, בתקיפות החוזרות ונשנות על ערוץ 12 ובהיעדר גינויו של מקרי האלימות האחרונים בארץ: "הולכים למסטל אותנו, ונקום בבוקר עם בית מקדש".
בנוגע לפרשיית החיפוש בטלפון, אמר גנץ כי "אפשר לחפש אצלי בטלפון דברים ביטחוניים, ואני אומר - לא יימצאו שם שום דבר ביטחוני. זה שתוקפים אנשים פוליטיים, זה מלמד משהו. כשתוקפים מנהל קמפיין, או לא תוקפים מנהל קמפיין, זה אומר שמישהו עם כוונות פוליטיות עומד מאחורי הדברים האלה. אנחנו לא נסוג מהדרך שלנו, אנחנו רואים את ישראל מול עינינו. יש מדינה לנהל, וזה מה שנעשה".
"אני יחד עם שותפיי מוביל את כחול לבן, הצלחתי - הצלחתם", הגיב יו"ר המפלגה לפרשת החפרפרת. "אין שום היגיון לפגוע בי מבית. ככל שאני אצליח יותר, כולם יצליחו יותר, ככל שכחול לבן תצליח יותר, מדינת ישראל תצליח יותר, ומי שמנסה לפגוע בנו אם בכלל זה אנשים מסביב, אנחנו לא ניתן לאף אחד את התענוג הזה. אנחנו נמשיך את השותפות. אני ושותפיי נמשיך לעבוד ביחד, 'באמפ' פה, 'באמפ' שם - הבנו, זו פוליטיקה. אנחנו יודעים לעבוד יחד. יש מדינה לפנינו, זה מה שמדאיג אותנו - לשם נחתור".

יחסים מורכבים בצמרת - גנץ ולפיד. צילום: פלאש 90


קורץ לחרדים?
 
"השבת היא הדבר הטוב ביותר שקרה לעם ישראל אי פעם", הוסיף גנץ בראיון שהתרחש במוצאי שבת, "אני מציע שנזכור את זה, ונכבד את זה, כל אחד בדרכו. אני אדם חילוני מסורתי, לקחתי את רכבי לבית הכנסת. בקשר לפרשת השבוע, אני שמעתי שיש אנשים במערכת הפוליטית שרוצים להקים בית מדרש לנביאים, אין לי שום תוכנית שהדבר הזה יקרה. אני לא הולך לבית הכנסת הרבה, אני אדם חילוני מסורתי, אבל דווקא בכל העומס שאני נמצא אני אנצל את ה-24 שעות של השבת כדי ללכת לבית הכנסת".
"תחבורה ציבורית בשבת במקומות שנדרשים לכך, וזה לא מפריע לאחרים תהיה גם תהיה", הוסיף הרמטכ"ל לשעבר, "זה גם כתוב במצע שלנו שחור על גבי לבן. אנחנו צריכים לשים את רוב המשקל אצל הרשויות המקומיות, כי הן יודעות טוב יותר איך לנהל את האוכלוסיות שלהן. אני לא רואה שום סיבה שזו תהיה בעיה".

תוקף את ה"קיצוניים"
 
"אני נגד קיצוניים, אני לא אתן את ידי לשום קיצוניות - לא לבל"ד משמאל, ולא למשיחיים מימין", אמר יו"ר כחול לבן. "אני מבין עכשיו שביבי הכניס את פייגלין לעסקה שלו, ואני אומר שמה שהולך לקרות זה שהולכים למסטל אותנו ואנחנו נקום עם בית מקדש. אני לא מוכן שתהיה פה מדינת הלכה, אני לא מוכן שהקיצוניים יקחו אותנו לשם. גם נתניהו לא היה רוצה בכך, אבל בגלל שהוא דואג רק לעצמו, הוא כל הזמן משלם במחירים. הוא שילם בסמוטריץ', הוא שילם בפרץ, איש שקרוב לליבי ואני לא מוכן לקבל דברים ששמעתי ממנו. אני מקווה שפרץ ימצא דרך להתנער מהדברים האלה שאמר".
בהקשר הביטחוני, אמר גנץ כי "יש מצב מאוד נפיץ בצפון, ישראל צריכה להפעיל את כוחה כדי לצמצם נזקים ביטחוניים עתידיים כל הזמן, ובשום פנים באופן לא לפעול ב'טייס אוטומטי' בניהול תהליכים אלה, אלא לחשב כל פעם את המצב מחדש. מה שחשוב זה המעשה ולא המעשייה, והחבר'ה האלה הולכים ומלרלרים כל הזמן בצורה בלתי אחראית לחלוטין".
על היחסים עם ארה"ב אמר: "אני מעריך את הנשיא טראמפ ואת היחסים שלנו עם האמריקאים. זה קשר שמבוסס על מסורת ארוכת שנים בין המדינות, ולא רק על הסיפור האישי שקיים בין נתניהו וטראמפ, שהוא חשוב לכשעצמו. אין פה שאלה של פרסונה, הוא הנשיא של ארה"ב. הערכים שלנו והאינטרסים שלנו מאוד חופפים. זה היה ככה לאורך כל הממשלים, זה יהיה גם בתקופה שלי גם. אנחנו עם אמריקה, לא מעניין אותנו רפובליקנים או דמוקרטים".
"אני מוטרד מזה שראש הממשלה קורא להחרים ערוץ בישראל", אמר גנץ בנוגע לתקיפות החוזרות ונשנות של ראש הממשלע על התקשורת, ובייחוד על עיתונאי ערוץ 12 גיא פלג. "נשמע לי לא סביר שכתב בישראל מקבל אבטחה אישית, נשמע לי לא סביר שההתקפות, המילים הקשות, עד כדי הירי בכנס של יאיר ברחובות לא יגונו. לא שמעתי את נתניהו יוצא ומגנה את זה בקולי קולות, וזה חמור בעיניי".

נתניהו בלייב. צילום מסך


בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשידור בפייסבוק לייב כי "לא חוקרים ערב ערב את ההדלפות הפליליות נגדי, שגם אותם מעוותים. זו עבירה של 3 שנות מאסר, והגשנו ליועמ"ש מנדלבליט מאות הדלפות כאלה - עוד מעט 600 שנות מאסר. היועמ"ש לא הורה אפילו על חקירה אחת. למה?".

"חושבים שאנו נרכין את הראש כי אביר המוסר אמנון אברמוביץ אמר משהו?", הוסיף ראש הממשלה. "זה פיגוע בדמוקרטיה. אבי וייס מנחה את פלג ואת אברמוביץ׳. והם מדברים על עיתונות חופשית בזמן שהם מגוייסים לחלוטין לעשות פיגוע לדמוקרטיה הישראלית".

גם חבר הכנסת יאיר לפיד, המנהיג השותף במפלגת כחול לבן הגיב לפייסבוק לייב של נתניהו: "ככה נראה אדם שהמדינה לא חשובה לו יותר. ככה נראה אדם שמוכן להרוס ולחרב את המדינה בשביל האינטרסים הפוליטיים והמשפטיים שלו. ככה נראה אדם שצריך לשלוח אותו הביתה".