ביקר בבית הספר, והבטיח סיפוח: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בטקס פתיחת שנת הלימודים תש"ף, ב"בית חינוך ממלכתי-דתי כרמים" באלקנה, כי "אנחנו בונים כאן בתים חדשים - זה בית חדש שהוא בית ישן - זה הבית הישן המקורי של עם ישראל ואנחנו נבנה עוד אלקנה. אנחנו לא נעקור פה אף אחד. לא יהיה יותר גוש קטיף, לא יהיו יותר עקירות, ובעזרת השם אנחנו נחיל את הריבונות היהודית על כל היישובים כחלק מארץ ישראל וכחלק ממדינת ישראל".

בתגובה לדברים אלו של נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי: "אני מברך את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הכרזתו החשובה. כפי שאמרתי לא אחת, החלת הריבונות היא יישום בשטח של זכותנו ההיסטורית, ושולחת גם מסר חשוב לכל ארגוני הטרור המבקשים לקעקע את נוכחותנו בכל רחבי ארץ ישראל".

בתנועת הריבונות ציינו בתגובה לדברי ראש הממשלה כי התנועה שבה ומזהירה מרמיזה אפשרית בדברי נתניהו ולפיה תתאפשר הקמת ישות מדינית ערבית על שאר שטחי יהודה ושומרון. "יישות כזו תהווה איום ביטחוני ואסטרטגי על ליבה של מדינת ישראל ובעיקר תהווה פגיעה אנושה בחזון הציוני-יהודי אליו כסף עם ישראל לאורך שנות גלותו, השבת הריבונות הישראלית על ארץ ישראל כולה", אמרו.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, אמר בתגובה: "נתניהו הוא עבריין סדרתי, פעם גונב מהציבור בשביל לתת לחבריו הטייקונים ופעם דוחק את מדינת ישראל לבצע פשע מלחמה של סיפוח שיביא למותם של אינספור פלסטינים וישראלים. מורשתו תהיה שובל כתבי אישום והבטחות שלא הספיק לממש למתנחלים".
 
כזכור, כשנשאל מדוע לא סיפח את גוש עציון למה או החיל ריבונות ישראלית על מעלה אדומים במערכת הבחירות האחרונה, השיב ראש הממשלה: "מי אמר לך שלא נעשה את זה? אנחנו בדרך, אנחנו דנים. אני חושב שכל אחד מבין שהקדנציה הבאה תהיה גורלית, אבל השאלה היא האם אנחנו נוכל להבטיח את הביטחון שלנו והשליטה ביו"ש, ושלא נקבל עזה נוספת. אני הבהרתי כמה דברים, הבעיה הראשונה היא מה לא לעשות. גנץ ולפיד אמרו שהם יעקרו 80-90 אלף יהודים, ויהפכו את יהודה ושומרון לעזה, זאת התפיסה שלהם, כך עושים שלום".