מגיבים להבטחות על סיפוח: לאחר ביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו באלקנה הבוקר (ראשון) במהלכו הבטיח לספח את שטחי יהודה ושומרון, יו"ר כחול לבן, יאיר לפיד הגיב לדבריו בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "נתניהו פתח את שנת הלימודים בהודעה שהוא מעוניין לספח 2.9 מיליון פלסטינים, לתת להם ביטוח לאומי ובשנה הבאה לממן את החינוך של הילדים שלהם. בסך הכל הגיוני".
גם שר החינוך לשעבר, וחבר מפלגת ימינה, נפתלי בנט הגיב לדברים אלו בחשבון הטוויטר שלו, ואמר: "לפני 8 שנים כשרה"מ נתניהו מהליכוד דהר לעבר שתי מדינות לשני עמים, כשהתווכחו האם יפנו 97% או 93% משטחי יו"ש, פרסמתי לראשונה את תכניתי להחלת החוק הישראלי על שטחי C. "אתה הזוי" גיחכו כולם. היום אותו ראש ממשלה מאמץ את התכנית. הצלחנו".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר כי: "נתניהו הוא עבריין סדרתי, פעם גונב מהציבור בשביל לתת לחבריו הטייקונים ופעם דוחק את מדינת ישראל לבצע פשע מלחמה של סיפוח שיביא למותם של אינספור פלסטינים וישראלים. מורשתו תהיה שובל כתבי אישום והבטחות שלא הספיק לממש למתנחלים".

גם ח"כ תמר זנדברג הגיבה להבטחות הסיפוח של נתניהו: "במקום להבטיח חינוך לסובלנות ונגד גזענות, במקום להבטיח שבשנה הבאה לא תהיה ולו מורה אחת בהעסקה קבלנית, ראש הממשלה בוחר ביום הראשון של שנת הלימודים להבטיח סיפוח התנחלויות. מי שרוצה לראות את אלקנה חלק ממדינת ישראל צריך לתמוך במשא ומתן להסדר מדיני שיכלול חילופי שטחים מוסכמים ולא לפזר הבטחות שיבטיחו לנו רק המשך חיים על החרב ללא שום פיתרון".