התחממות בצפון: ירי של לפחות 4 טילי נ"ט בוצע היום (ראשון) משטח לבנון לעבר בסיס צה"ל ורכבים צבאיים באזור אביבים בגבול הצפון. לאחר כשעתיים של איפול התיר צה"ל לפרסם כי אין נפגעים באירוע. בחיזבאללה נטלו אחריות ואמרו כי פגעו ברכב צבאי ישראלי. צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי ולעבר מטרות בדרום לבנון.


חילופי האש בצפון. תיעוד לבנוני

בלבנון מדווחים עוד כי חיל האוויר מבצע תקיפה נרחבת ממארון א-ראס ועד יארון. ראש ממשלת לבנון, סעד חרירי, פנה אל ארה"ב וצרפת ואל הקהילה הבינלאומית בבקשה למנוע הסלמה באזור. בחיזבאללה אמרו כי "זו התגובה להריגת הצעירים בפרברי דמשק. התגובה על המלטים בדאחייה בביירות היא חשבון אחר". 


 


בצה"ל קראו לתושבים במרחק עד ארבעה ק"מ מגבול הלבנון לשהות בבתים ולפתוח מקלטים. כמו כן, יש לבטל ולהימנע מכל פעילות במרחב גדר הגבול לרבות עבודות חקלאיות. עוד נמסר כי לא נדרש לרדת למרחב מוגן או מקלטים אלא רק בעת שמיעת אזעקה. ביישובים במרחק מעל ארבעה ק"מ מהגבול לא נדרשת פתיחת מקלטים. 



הסלמה בצפון. קרדיט: רשתות ערביות



ערוץ אל מנאר הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה דיווח מוקדם יותר על ירי ארטילרי של צה"ל באזור חוות שבעא בסמוך לגבול ישראל-לבנון בהר דב. בצה"ל אישרו את הדיווחים ואמרו כי השריפות באזור חוות שבעא הם כתוצאה מפעילות של צה"ל. צבא לבנון הודיע כי "מל"ט של צה"ל חדר למרחב האווירי של לבנון, מעל חוות בסטרה - הפיל חומרים דליקים על החורשה, והביא לשריפה במקום". על פי דיווחים נוספים בלבנון, צה"ל הקים סוללות עפר באזור הכפר רג'ר.
כזכור, על רקע איומיו של מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה, העלה צה”ל בשבוע האחרון את הכוננות ותגבר את הגזרה הצפונית. נסראללה המשיך גם אתמול באיומיו. בנאום שנשא אמר כי ארגונו יגיב מתוך שטח לבנון. “בעבר התגובות שלנו הגיעו מחוות שבעא”, אמר. “הפעם התגובה יכולה להגיע מכל מקום בלבנון”. הוא הוסיף כי לארגונו “מספיק טילים מדויקים”.