בעקבות ירי הנ"ט אתמול לעבר היישוב אביבים והתגובה של צה"ל שכללה למעלה מ-100 פגזי ארטילריה, התראיין הבוקר (שני) השר לבטחון פנים וחבר הקבינט הבטחוני-מדיני, גלעד ארדן, לגל"צ, והתייחס לאפשרות של יציאה למבצע צבאי: "אם נצא לעימות צבאי רחב, זה יקרה בעיתוי שנוח לנו בהיבט הביטחוני והצבאי. צה"ל ערוך לכל תרחיש אפשרי". 



ארדן הוסיף כי "אין רתיעה מלתקוף עד אדמת סוריה כדי למנוע את התבססות איראן שם, וגם לא את חזבאללה כדי למנוע פיתוח טילים מדויקים. המתקפות בשבועות האחרונים במספר יעדים ומקומות מוכיחים שאנחנו מקיימים את המדיניות הזו, על אף ההבנה שחזבאללה ואיראן ירצו להגיב. מה שמנחה את הקבינט וראש הממשלה, זה אך ורק ביטחון תושבי ישראל. אנחנו לא מעוניינים לחשוף בפני חזבאללה למה אנחנו מתכוננים ולמה אנחנו לא מתכוננים".



לגבי תפקוד הקבינט אמר השר ארדן: "הקבינט דן בכל התרחישים, וראש הממשלה, בגיבוי מלא של כל חלקי הקבינט, מוביל את המדיניות הזאת. קבענו יעדים בטחונים וצה"ל ממש אותם. צריך לעשות את זה באחריות ובצורה נכונה. אנשים כמו לפיד, שעושים פוליטיקה על חשבונם של אזרחי ישראל וצה"ל, ומוציאים הודעות שלא מתואמות עם המפלגה שלהם, זה מטופש וחסר אחריות. בזמן שבני גנץ נוהג באופן ממלכתי, לפיד מתנהג באופן ילדותי. צריך לזכור שיאיר לפיד הוא חצי מהרוטציה שכחול-לבן מציעה".


גלעד ארדן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
גלעד ארדן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
בסקר חדשות 13 אתמול כחול-לבן עוקפת אתכם, התעמולה שלכם נגדם לא עובדת.
"זה מדאיג. מי שרוצה שראש הממשלה והליכוד ימשיכו להוביל באחריות חייבים להצביע ליכוד. אנחנו בהחלט חושבים שיש מצביעי ליכוד שאולי קצת התבלבלו, והם צריכים להבין שאם הם לא יתגייסו ויצביעו לנו - יאיר לפיד עם החוסר אחריות וחוסר הממלכתיות שלו יהיה פה ראש ממשלה". 
בסוף השבוע פרסם גיא פלג תמלילים מתוך עדותך במשטרה, בין היתר התחושה שאמרת שבגלל אלוביץ' סיימת את תפקידך בתיק התקשורת.
"זה רכילות. גם אם נניח שכך אמרתי, אתם רואים הדלפות שהן מגמתיות. הרי כל מה שאמרתי זה תחושות שלי. הדבר שאמרתי והוא עובדתי היה שלמרות שקידמתי רפורמות שעלו לאלוביץ' מליארדי שקלים ראש הממשלה לא עצר אותם, אם רוצים להציג תמונה מאוזנת היה צריך להציג את זה, הדבר הזה נשמט במה שהוצג בעדויות". 
אתה מסכים עם מה שאמר ראש הממשלה שזה פיגוע בדמוקרטיה?
"כל אחד בוחר את ביטוייו. אזרחי ישראל בוחרים לראות מבין השורות והדברים שמוצגים להם. אי אפשר להכחיש שהתקשורת שוחטת את הליכוד לאורך שנים. אני חושב שזה מוצג בצורה לא הוגנת ולא מאוזנת, הרגישות צריכה להיות יותר גבוהה כי אנחנו עוד שבועיים בבחירות, כי על זה הבחירות - האם ראש הממשלה ימשיך לנהל בצורה אחראית את ישראל או לפיד בצורה ילדותית".