לאור המצב בסקרים, הוזמנו ראשי רשויות ביהודה ושומרון ל"כינוס חירום" הערב (שני) במעונו של ראש הממשלה, ברחוב בלפור בירושלים. לדברי אחד המוזמנים, "הפעם זה קורה שבועיים לפני מועד הבחירות. לפני הבחירות הקודמות זומנו לאירוע דומה, אך אז זה קרה יומיים לפני הבחירות. הזימון נובע מפאניקה, ופאניקה נובעת ממצב הליכוד לפי הסקרים. נכון לעכשיו, אני לא רואה איך הליכוד מקים קואליציה, הרי כחול לבן עולה, ליברמן שומר על כוחו ויש גוש חוסם". 



לפי סקרים שפורסמו אתמול בחדשות 13 ובכאן 11, כחול-לבן היא המפלגה הגדולה ביותר בישראל עם 32 מנדטים, זאת לעומת הליכוד שזוכה ל-31 מנדטים בלבד. 



לעומת זאת, במפלגת ימינה חוששים למצוא את עצמם באופוזיציה לאחר הבחירות הקרובות. יו"ר המפלגה, איילת שקד, התייחסה בוועידת "כלכליסט" לקמפיין הליכוד, ואמרה כי "הם מקפידים לתקוף את לפיד ולא את גנץ. זה ברור שבליכוד מכינים את הקרקע לכניסתו של גנץ לממשלת נתניהו".



עם זאת, שקד העריכה כי "בני גנץ לא יהיה ראש ממשלה. אנחנו נמליץ על נתניהו, ואני מקווה שהוא יקים ממשלה איתנו. בהיסטוריה הוא הוכיח שהוא קודם פונה למפלגות שמאל. ב-2009 הוא הקים קואליציה עם אהוד ברק, ב-2013 חתם עם ציפי לבני ורצה להכניס את לפיד בלעדינו, ב-2015 הטיס את בוז'י למדינות ערב בשביל להכניס אותו לקואליציה. ברור לי שנתניהו רוצה את גנץ בממשלתו. העובדה שהם תוקפים את לפיד ולא את גנץ זו הוכחה לכך".
 

שקד בוועידת כלכליסט. צילום: אבשלום ששוני
שקד בוועידת כלכליסט. צילום: אבשלום ששוני



גורם בכיר במפלגת הימין אמר למעריב כי "אנו לא רק מעריכים כי מתקיימים מגעים בין אנשי נתניהו לבין אנשי גנץ, אלא גם יודעים זאת. בליכוד מכינים את הקרקע לכניסתו העתידי של גנץ ומפלגתו לקואליציה בראשות נתניהו. לא סתם גנץ לא תוקף בחריפות את נתניהו והפוך". בליכוד הגיבו להאשמות של שקד ומסרו: "קשקוש מוחלט. ראש הממשלה יקים רק ממשלת ימין. לכן הליכוד חייב להיות המפלגה הכי גדולה".



בכירים בכחול-לבן הגיבו לגורם, ומסרו: "זה לא חישוב פוליטי. זה אישי. בין לפיד לבין נתניהו יש לא מעט היסטוריה, עם גנץ אין לו דם רע, אבל גנץ לא ייכנס לממשלה שלו. הוא לא מספיק זמן בפוליטיקה בשביל לעשות פליק-פלאק בכזה סדר גודל".