בתום חקירת משטרה מהירה ומאומצת הגישה אתמול פרקליטות מחוז חיפה - פלילי בבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד יחיא (חמיד) בן יחיא חוג'יראת בן 20 ונגד עקאב (בן אחמד) קאסם בן 22, בני דודים תושבי שפרעם המייחס להם עבירת רצח של סעיד חוג'יראת בן 23, משפרעם וכן ניסיון לרצח ועבירות בנשק.
 
מכתב האישום שהוגש באמצעות עורכי הדין מוחמד מולא וטל עופר עולה כי על רקע סכסוך משפחות בעיר, ועל רקע סברתם של הנאשמים שהמנוח ואדם נוסף בשם מחמוד חסמו ברכביהם את דרכה של אחותו של יחיא, החליטו הנאשמים הנאשמים ביום ה – 18.7.19 לנקום, ולפגוע באלו שחסמו, לטענתם את דרכה של האחות.
 
חקירת המשטרה הובילה למעצרם של שני צעירים תושבי שפרעם שהחליטו לבצע ירי כדי לנקום במי שחשבו שחסם במכוון את דרכה של אחות אחד מהם, כל זאת בעקבות פנייה של האחות שסיפרה כי בעת שהייתה בדרכה, נחסמה לכאורה על ידי מספר רכבים ככל הנראה על רקע הליכי גירושין. 
 

הנאשמים הצטיידו בנשק וביקשו מאדם נוסף להסיע אותם לכיוון מפעל בטון קדמאני בעיר, בסמוך לשעה חצות וחצי, הגיע לכיכר קדמאני ושני הנאשמים ירדו מהרכב והלכו לכיוון שכונת המחצבה כשהם נושאים את הנשק. זמן קצר לאחר מכן הבחינו ברכב, שחנה על השול, ובו המנוח ומעורב נוסף שישבו בו.
 
עוד עולה כי כשלוש דקות בלבד לאחר מכן ביצעו השניים יחד ירי לעבר המנוח והמעורב הנוסף, בכוונה לגרום למותם. לאחר מכן, נמלטו השניים מהמקום. בכתב האישום נטען כי אחד הכדורים שירו פגע בדלת השמאלית אחורית של הרכב, חדר את הדלת, פגע בצדה האחורי של הזרוע השמאלית של המנוח, חדר את  הזרוע ויצא ממנה בצידה הפנימי. הכדור חדר שוב לגופו של המנוח משמאל, עבר דרך שרירי החזה משמאל, בפגע בריאה השמאלית והאונה הימנית של הכבד. 
 
משהבחין המעורב הנוסף שהמנוח נפגע, הוא נסע עם המנוח, עד שהגיע לתחנת הדלק "סטאר", ומשם הובהל המנוח באמצעות אמבולנס, כשהוא ללא דופק וללא נשימה לבית החולים רמב"ם, שם נקבע מותו. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.